Re: [ mallware doklejajacy zdalnie kod do stron ]

Autor: <pozegnanie.z.afryka_at_gmail.com>
Data: Fri 20 Feb 2009 - 13:59:56 MET

On 20 Lut, 09:02, "b...@nano.pl" <b...@nano.pl> wrote:

> A co mają robić? Lecieć do Ciebie z antywirusem? Skąd mają wiedzieć, że
> to wrzuca bot, a nie Ty?
>
> wer

Tak i nie.
Nie mam do nich pretensji. Stwierdziłem fakt, bez rozpatrywania w
kategoriach pozytywnie/negatywnie.
Ok. Oni tylko dostarczają miejsce i mają w nosie co kto trzyma.
Ale. Z drugiej strony, gdyby firmy hostingowe interesowały się tym co
mają na dyskach (oczywiście za wiedzą i zgodą użytkowników) ilość
wirusów i szybkość ich namnażania mogła by zmaleć.Oczywiście to
oznaczałoby dodatkowe nakłady, koszta i być może podwyżkę. Ten kod
wirusa pojawił się już jakiś czas temu (znalazłem posty z 2004 z
takimi zapytaniami), więc gdyby hoster sprawdzał ruch na FTP mógłby
uchronić klienta przed nieprzyjemnościami. Gdyby była taka opcja w
cenniku pewnie chętnie bym z niej skorzystał. Podejrzany kod -
kwarantanna - informacja i pytanie do kontaktu technicznego.

Ale to oczywiście tylko gdybanie. Ja stwierdzam suchy fakt - firmę
(potężną) hostującą nie interesuje fakt zawirusowania strony. I tyle.
Nie ulega wątpliwości (chyba), że winnym jest jedna z osób
posiadających hasło do FTP i nie zamierzam się o to spierać, i nie
oskarżam Home o zaniedbanie.