Re: konsorcja firm operatorskich Nieliczni, ale zadowoleni

Autor: <p.pat_at_WYTNIJ.gazeta.pl>
Data: Wed 18 Feb 2009 - 21:07:36 MET

futszaK <futszak@gmail.com> napisał(a):

> takie zabawy można robić, jak się ma sieci tanio ze sobą połaczone, a
> to nie jest możliwe w skali kraju (takie rzeczy to tylko tepsa)

> oczywiście TPSA będzie w stanie za 3-4 lata zaoferować takie ceny na
> znacznym obszarze swojej sieci...

 AD 1. To że cześć jest porozrzucana ma znaczenie, ale nie az tak wielkie,
aby blokowac takie przedsiewziecia,
pewnie cześć firm mogla by lokalnie wybudowac miedzy sobą punkty styku i
połaczyc sie z innymi punktami styku przygotowanymi przez grupe z innego
miasta,regionu takie rzeczy sa wykonalne , szkielet nie kosztuje juz tyle co
3 lata temu...

Po drugie zakup duzego wolumenu nie oznacza dostarczenia go w jedno miejsce,
mozna go dostarczyc w kilkanascie,
KIKE ile ma firm zrzeszonych 150?
moze mozna by dostac gdzies ich mapke pokrycia kraju? mysle ze na samych
zasobach i checi uczesnikow mozna by bylo kawalek szkieletu wybudowac i to na
znacznym obrzarze- tylko komu by sie chcialo i kto by ponosi ltego koszty :-).

Oczywiscie beda w tym towarzystwie poszkodowani, ale zakup hurtowy nie
oznacza zakupu od 1 operatora przy 150 firmach tego netu uzbiera sie kilka G.
mozna to kupic od kilku dostawcow majacych najlepszy zasieg w danym regionie.
Moim zdaniem jak najbardziej wykonalne, tylko potrzebna jest zbiorowa cheć
odpowiednie zanagazowanie. Wiadomo ze nie zaplanuje sie tego w 3 miesiace,
ale kazda wlozona praca przyniesie kiedys tego efekty.

AD 2.
Wiesz mozemy sie tpsa smiac co tez czesto robie, ale z tego co obserwuje to
moim zdaniem zaczyna sie ekspansja i to na wieksza skale (i to nie wymuszona
przez UKE, ale z obawy o coraz wiekszy churn zwiazany z BSA itp)
CDMA na 450mHz
swiatelko na nowo budowane osiedla
spore zaangazowanie w budowanie sieci regionalnych
metro ethernet
iptv

nawet kablowki juz sie boja i placza

jak jeszcze teraz sprzedali szkielet firmie corce to o podziale funkcjonalnym
tpsa mozemy zapomniec hehe. Wiec moga budowac bez obawy o ze im ktos
to "ciastko zje"

ale oczywiscie to tylko moje poglady :-)