speedtest.net i moje spostrzezenia

Autor: Icek <icek_at_do.pl>
Data: Sat 14 Feb 2009 - 16:47:49 MET

Tak ie zaczalem przygladac do jakich serwerow speedtest generuje ruch i tak
blado to wyglada.

Wroclaw - niby dialog ale jakis serwer gier co chyba bardziej jest via
dialog a nie sam dialog do tego nigdy nie udalo mi sie wyciagnac do niego
wiecej niz 20 mega.

Lublin - jakis lokalny dostawca internetu. Nie wyglada imponujaco zwlaszcza
jak z 20 osob na raz chcialoby przetestowac takie lacze 6Mb/s

Do tego jak klikam sobie po stronie speedtestu to firefox wskazuje zajecie
procesora na poziomie 90%. Wiec jak do licha mam taki load i komputer ledwo
zipie bo sie flash wyswietla to ile zostaje tego procesora na obsluge ruchu
sieciowego ? Wystarczylo, ze wylaczylem winampa co wyjatkowo duzo mi pozeral
zasobow i mi predkosc skoczyla z 2 mega do 4. Zmienilem serwer z wroclawia
na warszawke i juz 10.

inne miasta podobnie. Czy to nie jest jawne oszukiwanie ludzi?

Moze jakis duzy operator podjalby sie wystawienia lacza na takie testy dla
speedtestu aby wyniki byly wiarygodne ?

Icek