Re: Biale plamy, dzialania 8.4 programu POIG - bubel prawny??

Autor: andzio <andzio_spam_xl_at_wp.pl>
Data: Thu 29 Jan 2009 - 16:40:29 MET

andzio pisze:

> Na chwile obecna jedno jest pewne - dzialanie 8.4 projektu POIG jest
> projektem widmo! Ostatnio na lamach jakiejs gazety czytalem artykul ze
> mali ISP nie potrafia wykorzystac srodkow UE - powiedzcie wiec nam jak
> mamy to zrobic skoro te programy to buble prawne?

Uzupelniajac troszke temat nadmienie, ze tylko chyba w Polsce urzednik
potrafi tak nadinterpretowac odgorne zalecenia.

W rozporzadzeniu MSWiA podpisanym przez ministra Schetyne, mamy tylko
jedno zdanko (w dodatku tylko w "Ocenie skutkow regulacji" a nie w
zaleceniach czy samym rozporzadzeniu) mowiace ze dzieki pomocy:
"Przedsiebiorcy uzyskaja pomoc publiczna na finansowanie dzialan w
zakresie dostarczania uslugi szerokopasmowego dostepu Internetu na
odcinku ostatniej mili w sytuacji, gdy dostarczenie tego rodzaju uslug
nie jest oplacalne w oparciu o zasady rynkowe."

A Polski urzednik przeksztalcil to w (nie wiem co wtedy zazywal):
"Na obszarze objętym projektem nie funkcjonuje ogólnodostępna
infrastruktura szerokopasmowego dostępu do Internetu (o
przepustowości min. 2 Mb/s)."

--
Andrzej Banach