Re: Brammki voip, fax, dostawcy voip, siec Aster

Autor: <iskra77_at_gmail.com>
Data: Mon 26 Jan 2009 - 12:02:01 MET

On 22 Sty, 12:04, "bh" <b...@ANTYSPAMsih.pl> wrote:
> Mam dostep do interneru za posrednictwem Aster, a tam trzeba sie logowac
> zeby uzyskac IP za posrednictwem przegladarki. Jak w takim razie
> zarejestrowac w Aster bramke voip?
>
> Nic mi nie mowia protokoly dostawcow voip, i przegladajac oferty bramek
> trudno mi wybrac. Jestem w sumie zadowolony z uslug Skype ale oni nie maja w
> ofercie _tanich_ bramek tylko USB. Jaka bramka z rynku obsluguje protokul
> Skype?
> Czy do bramki voip mozna podlaczyc fax?
>
> No i na koniec - jaki dostawca voip?
>
> Pozdrawiam

Jesli masz aster, to masz modem kablowy i jedno tylko wejscie w nim na
kabel sieciowy.

1) Jesli w domu, laczysz kompa do modemu kablem, to musisz kupic
bramke z routerem.

Proponuje np. Linksys PAP2T, lub tansza SPA3102 + do tego obowiazkowo
jakis router czyli urzadzenie co rozdzieli sygnal z modemu na kilka
urzadzen.
Do routera podlaczysz wtedy bramke do jednego wejscia, a komputer do
drugiego, a sam router do modemu kablowego.
Pierwsza bramka ma 2 wejscia telefoniczne wiec mozesz pod nia podpiac
np 1 telefon i 1 fax. Druga ma tylko jedno wejscie wiec albo fax albo
telefon.

2) Jesli masz np router wifi czyli internet bezprzewodowy to kupujesz
dowolna bramke VOIP ktora podlaczysz do zwyklego telefonu z jednej
strony a z drugiej do routera .

Propozycja bramki to jak wyzej np firmy LINKSYS - Linksys PAP2T, lub
tansza SPA3102 + do tego router wifi np Linsys WRT54GL.

Oczywiscie router mozesz kupic dowolny, nie musi byc z WIFI. Jesli
bowiem korzystasz z kabla podlaczonego do swojego komputera ktorym
odbierasz net, to wystarczy tani router ktory tylko dzieli lacze.

Ostatnim rozwiazaniem jest tzw. kombajn czyli router z bramka VOIP
razem (najczesciej ma tez wifi).

Przykladem moze byc Linksys WRP400, czy WRTP54G ktore to maja wifi czy
tez np. bramka Siemensa AG-188FC ktora jest bramka do ktorej podpinasz
internet z modemu a potem drugim kablem laczysz z komputerem (zemy
dzialal w kompie net).

Co do operatorow, to od kilku lat korzystam z jednego sprawdzonego,
najwiekszego w Polsce - firmy Innotel ( kupuja od niego duzi dostawcy
hurtowo uslugi- np. niedawno dopiero zrezygnowal z niego GTS Energis
ktory przesiadl sie na swoja wlasna platforme a do tej pory korzystal
wlasnie z Innotel).

Innotel dla Klientow indywidualnych swiadczy uslugi pod marka IPFON.
Nie jest najtanszy ale roznica jest raptem 2-3 grosze pomiedzy innymi
obecnymi na rynku, a jakosc super. ZWLASZCZA W ASTER ktory jakos jest
z nimi prosto podlaczony. Te 2-3 gorsze roznicy to niewiele, chyba ze
dzwonisz miesiecznie po 1000 minut. Maja szereg uslug dodanych, masz
mozliwosc wysylania faksow i odbierania ich np. mailem, poczta
glosowa, przekiewrowania polaczen, bezplatny numer telefoniczny.

Przetestowalem wielu i polecam IPfona.

Wiecej znajdziesz na ich stronie www.ipfon.pl a sprzet,
skonfigurowany juz pod nich ( nie musisz sie o nic martwic, tylko
wpinasz do modemu i dzwonisz) znajdziesz w sklepie ktory z nimi
pracuje www.nomadic.com.pl

Jesli masz juz swo
Tak w skrocie. a teraz szczegolowo