Re: Crowley!?

Autor: <p.pat.SKASUJ_at_gazeta.pl>
Data: Tue 20 Jan 2009 - 20:07:26 MET

Krzysztof Oledzki <ole@a.ns.pl> napisał(a):

> <CIACH>
>
> Sugerujesz, że to nie była awaria sprzętu tylko wynik czyjejś pomyłki
> w czasie prowadzonych prac?
>
> Pozdrawiam,
>
> Krzysztof Oledzki

nie - nawet o tym nie myslalem.
chodziło mi raczej o ogolny rozwoj - podlaczanie nowych sektorow, rozbudowe
sieci.
podlaczaja nowe sektory, nowe bazowki + duze linki typu 500mb jak kolega w
ktorym poscie wspominal ze posiada.
Do tego posiadasz pewnien sprzet szkieletowy i z calym prawidlem sztuki ten
sprzet powinien obsluzyc od....do...+ pewnie troche zapasu + jakas
redundancja i nagle sie okazuje ze tak owszem sprzet obsluzy,ale po pewnym
czasie dziekuje ci wspolprace :-)
I kogo wtedy wynic ?
operatora? - -Nie - byl przygotowany na zmiany, zgodnie ze sztuka mialo to
dzialac OK zawalil sprzęt.

producenta sprzętu - tez Nie ten sam sprzęt w innym srodowisku w takiej samej
konfiguracji dziala ok

czasami w duzych sieciach liczba zmiennych jest zbyt duza aby przewidziec
takie zdarzenia. Przetestowac sie tego nie da - praca na zywej sieci to nie
to samo co podlaczenie routerkow w labie.

dletego pewnie "wymiana karty 10G w 15minut " raczej nie wchodzila w grę.

nawet jesli wyłuszyc informacje ze adwkowego opisu "Przyczyną zaistniałych
zakłóceń była awaria połączenia 10 GigabitEthernet pomiędzy switchami a
ruterem oraz dodatkowe duże straty na łączach. Akceptowalny poziom jakości
usług został przywrócony około godz.1:00 dla większości regionów w kraju"

oznacza to ze cos padlo w routerze albo w swichu
oznacza równiez ze jak juz doszlo do wymiany to wymienili caly wadliwy sprzęt
na inny i zaczeli w nim dlubac aby zaczelo to wreszcie dzialac poprawie. Albo
zaczeli przenosci uslugi na na inne urządzenia co jest pewnie bardziej zmudne

dla mnie na takie awarie nie ma sie zupelnie wpływu,albo jest ograniczony po
prostu sie zdarzaja.

Byle nie często bo mi hosting nie działał :-)hehhe