Re: Jak chodzi netia jeśli chodzi o łącza operatorskie ?

Autor: <Sied_at_r>
Data: Wed 14 Jan 2009 - 17:13:50 MET

gumis pisze:
> Swego czasu klienci raczej rezygnowali z neti z powodu jakiś problemów w
> ich szkielecie.
> Poprawiło się ? Ma ktoś powyżej 50mbit i może pochwalić się jak łącze
> działa ?
jak działało to działało - jak kończyło się pasmo np. na linku
międzymiastowym to raczej starali się szybko wymieniać urządzenia

> Support działa jak należy w razie jakiś problemów ?
A to już temat rzeka. Mi osobiście ciężko się z nimi współpracowało, bo
jakiekolwiek zmiany były popychane przez handlowca, ciężko było uzyskać
jakieś odpowiedzi bezpośrednio z noc. Maile wpadały i już nie wracały.

> ~3-4 lata temu mieliśmy netie i było ok. Teraz myślimy nad kolejnym
> łączem i netia jest jednym z kandydatów (więc bgp)

My też teraz rozważamy Netię jako opcję bo mamy ich światło w serwerowni
- ale jeśli chodzi doświadczenia z przeszłości to z BGP to my mieliśmy
problemy z rozłożeniem ruchu, pech że drugi dostawca też miał Telię jak
operatora zagranicznego (jedynego), a w Netii nie było możliwości
wychodzenia tylko przez deutsche telecom, tylko większość wypychali
przez Telię. I chyba takiego community do tej pory nie ma.
Musiałem połowę prefixów rozgłaszać do Netii, połowę do drugiego operatora.

Więc zwykle rozpatruje jako ostateczność Netię.
Nigdy nie było technicznych problemów dogadać się z ATMAN, PLIX, z CDP
(da radę ale chwilę to trwa), i chyba zwykle najdłużej z Netią.

Mieliśmy chyba ok. 200Mb/s

Pozdrówka
Darek