Re: TP nie lubi GIMPa czy co?

Autor: Tomasz Piłat <poncki-NOSPAM-USUN_at_irc.pl>
Data: Sat 10 Jan 2009 - 18:52:06 MET

Grzegorz Staniak <gstaniak@wp.pl> wrote:
> Z jakichś powodów nie widzę poprzedniego postu puszczonego przez Google
> Groups, więc odpowiem pośrednio:

Jesteś kolejną osobą, która nie widzi postów via google. To na pewno
wina &tp. ;-)

> Może nie przesadzajmy z tą koncentracją na narzędziach - kto jak kto, ale
> fachowcy od sieci powinni być świadomi tego, że narzędzia są moralnie
> neutralne.

Pomijając już moralną neutralność narzędzi (które same w sobie nie istnieją
póki nie zostaną użyte przez mniej czy bardziej moralnych użytkowników), to
cały problem rozbija się o 4 adresy (o ile dobrze policzyłem) z 6000.
Policzenie jaki to promil pozostawiam czytelnikom. A inna sprawa, że dzięki
całej tej zadymie administratorzy kilku znaczących sieci (w tym np. my, admini
ircnetu) wzieli siÄ™ do roboty... To tylko plus.

> Chirurg otwierający powłoki brzuszne w zasadzie
> robi to samo, co bandyta w ciemnej ulicy, prawda? To jest powód do
> zwalczania bandytów, nie zakazu produkcji skalpeli.

Grzegorz! Błagam, bez takich porównań. Skupmy się na rzeczywistości,
która wygląda tak jak wygląda, niezależnie od tego co piszą
"tpsa-bashing-kids" :)

> Jeśli &tp jutro zacznie blokować ruch do torrentów

Mimo że nie pracuję w &tp, to mogę Ci zagwarantować, że to się nie stanie.
Bo niby po co? Byłaby to decyzja totalnie nieuzasadniona ekonomicznie,
a z bezpieczeństwem też nic nie miałaby wspólnego. Czy komuś się to podoba,
czy nie - żyjemy w czasach p2p. Sieć &tp wytrzymywała do tej pory torrenty,
a po spadku ruchu spamowego będzie ten ruch wytrzymywała jeszcze bardziej.
I ja bym był osobiście bardzo niezadowolony, gdybym musiał ściągać
najnowszego Debiana używając kalekiego (jak FTP prawie) protokołu HTTP,
zamiast użyć torrenta. Ogólnie jestem przeciwny tezie, że w internecie
są tylko nielegalne materiały, piwo, pornosy itd... Nie dajmy się zwariować.

Ponc

--
Kto misiowi urwał ucho?