Re: TP nie lubi GIMPa czy co?

Autor: <rafal.jaczynski_at_gmail.com>
Data: Wed 07 Jan 2009 - 22:47:53 MET

> Nic nie rozumiem. "Nie wychodza nowe rozkazy" jest warunkiem
> koniecznym do znalezienia sie "na granicy polityki blokowania"? To co
> jest warunkiem dostatecznym do znalezienia sie ponizej tej granicy?

Pozycja w rankingu odzwierciedla w szczególności charakter ruchu i
czas, który upłynął od ostatniego zarejestrowanego "rozkazu". Może być
na przykład tak, że serwer przestaje być kontrolerem, i administrator
melduje "job done". No, ale TP by nie była monopolistą, a ja
podejrzliwym sukinsynem, gdybym w takie deklaracje wierzył. Więc
czekam sobie spokojnie - jeżeli serwer dalej nic nie wysyła, spada w
rankingu i po czasie, którym można sterować ustawiając "punkt
odcięcia" na odpowiedniej wartości "score" spokojnie sam się
odblokowuje. Jak już pisałem teraz polityka jest bardzo restrykcyjna,
co wpływa między innymi na to, że czas, po którym "były" kontroler
dojdzie do "punktu odcięcia" jest długi. Politykę zaostrza się, jeżeli
chce się usunąć również kontrolery mniej aktywne (wysyłające coś np.
rzadziej, niż co dwa tygodnie) - teoretycznie wtedy jest większe
ryzyko reklamacji, natomiast oczka "packi" są małe i niewiele przez
nie przechodzi. Sztuką jest uzyskanie kompromisu pomiędzy
skutecznością, a poziomem potencjalnych zażaleń i reklamacji, w tym
celu podczas testów weryfikujemy np. skuteczność blackholingu w
zależności od różnych ustawień. Jak w Formule 1 zupełnie.

> I czy ja sie wreszcie dowiem w jaki sposob "wychodza nowe rozkazy" z
> komputerow, ktore serwerami IRC w ogole nie sa?

A czy ja gdzieś pisałem, że botnety centralnie sterowane są tylko
przez IRCa tudzież, że my tylko IRCem się zajmujemy? Różnie mogą,
serwer może być http chociażby, aczkolwiek większość to jednak wciąż
irc, większość kontrolerów w naszej bazie dotyczy irc, dlatego
zatroskanym administratorom radzimy w pierwszej kolejności tego
zobaczyć, czy irc stoi, czy powinien, i jakie towarzystwo się tam
obraca.

Generalnie wśród obserwowanych adresów są takie, które ruchem w miarę
jednostajnym od pewnego momentu (zwykle ten moment następuje pewien
czas po kontakcie z administratorem) "spadają" i takie, które
utrzymują się na tym samym poziomie - trochę w górę, trochę w dół.
Czekam, aż dojedzie świeża paczka logów, zobaczymy, jak to wygląda.

>   MJ
> PS. Oczywiscie ten "gest dobrej woli" jest calkowicie przypadkowo
> zbieżny w czasie z przyznaniem pewnemu klientowi "rabatu za brak
> dostępu do gimpa". 8-) 8-)

Ci, którzy mnie znają wiedzą, że spolegliwość to moja główna cecha
charakteru :D. Nie, nie ma zbieżności - w TP jest to tak
zorganizowane, że konsultanci na pewnym poziomie mają sami prawo
podejmować decyzje co do uznania reklamacji - uznanie reklamacji/
uzyskanie rabatu jest decyzją takiej osoby, niekoniecznie wyrazem
przyjętej polityki. Czasem decyzją z punktu widzenia TP pochopną lub
błędną, ale nie jest powiedziane, że abonent TP nie ma prawa mieć
dobrego dnia ;). Zresztą, co ja będę udowadniał, że nie jestem
wielbłądem - jak znowu gimp poleci to sobie do tego posta wrócimy ;>