Re: TP nie lubi GIMPa czy co?

Autor: LoN1929 <borowianin_at_tlen.pl>
Data: Wed 07 Jan 2009 - 21:15:58 MET

Witam, zaglądam tu, bo Nasz serwer leży od Świąt. Do tej pory nie
otrzymaliśmy dowodów na Nasze szkodliwe działanie. Rozumiem, że TP
chce bronić sieć przed problemami, ale to jest przegięcie. Rozumiem,
że blokowanie ip to hobby, a jakakolwiek informacja o blokadzie gdzie
jest?
Rozumiem, że system został wdrożony z bomby, nikt z błękitnego
numerku, czy nerwostrady nic nie wiedział. BA! Jeden z sympatycznych
pomocników użytkownika, zaklinał się, że telekomunikacja nie ma
możliwości blokowania IP :D Oczywiście nikt nie liczył, ze ktoś będzie
wyjaśniać dlaczego Nas zablokowano, bo i po co? Zupełnym przypadkiem
natrafiłem na Art. z dziennika internautów. I olśnienie... może
chodzić o IRC? No trudno, IRC wyłączyliśmy. Ponoć co 24 godziny jest
sprawdzane IP czy dalej jest niebezpieczne. No i od tygodnia nic się
nie zmieniło.

 Weryfikacja IP score (punktacjia zagrożenia, stosowana skala to
0-100)
> odbywa
> się na podstawie poziomu zagrożenia z danego adresu. W przypadku IP
> 89.171.59.5 score od 29.12.2008 r. do 05.01.2009 r. wysnosi 51 i nie
> zmienia
> się. W związku z pwyższym blackholing zostanie utrzymany.
> Aktualnie nie widzimy możliwości stałego odblokowania IP, gdyż powinno
> nastąpić z braku agresywnych dzialań prowadzonych z danego IP.
> Z poważaniem,
> Zespół TP CERT

Sieć w której stoi serwer ma w nagrodę zablokowany zakres ip. Nasz
serwer ma otwarte dwa porty ;) 80 i MySQL ALE dalej stanowimy
zagrożenie dla Telekomunikacji. mamy 51 punktów. Wychodzi po 25,5 na
jeden port.

Skąd to się bierze? Gdzie jest opisany sposób wyznaczania tej
punktacji? Jak ja zmniejszyć? Nie ma żadnej informacji. Brak dowodów
na szkodzenie sieci TP. Trzeba ja zmniejszyć, tylko jak? Ograniczyć
ruch na stronie, zrezygnować z MySQL? Chyba jedynie wyłączyć serwer :)

Niestety, zespół CERTów nie może udzielić nam żadnych konkretnych
informacji. Chciałem zapytać oficjalnie, czy może zwyczajowo
blokujecie nasz Serwer, bo Kibice Arki stanowią zagrożenie dla Sieci
TP? To jedyny "logiczny" wniosek z tej sytuacji. Bo jeśli tak, to
punktacja, po tej akcji wzrośnie ponad górna granicę ;)

Pozdrawiam

LoN

http://arkowcy.pl - Oficjalny serwis Kibiców Gdyńskiej Arki!