Re: TP nie lubi GIMPa czy co?

Autor: slawek22 <pslawek_at_wp.pl>
Data: Tue 06 Jan 2009 - 14:24:48 MET

On 6 Sty, 12:42, "b...@nano.pl" <b...@nano.pl> wrote:

> Nie. Blackholing jest robiony na szkielecie, gdzie nie ma informacji o userach. Po prostu wszystko
> leci do czarnej dziury.
>
> wer

Dzięki, po drugiej rozmowie na infolinii udzielono mi takich
informacji, więc wyłączyłem BEZ_OCHRONY - z resztą jak mówisz nie
rozwiązuje to problemu.

Jak w ogóle podmiot który ma 90% rynku dostępowego w PL, monopolista
może sobie wycinać na routerach czyjeś witryny. Jakoś dla żadnej innej
sieci np. gimp.org czy timetouptime.com nie jest zagrożeniem. Telefonu
do kogokolwiek odpowiedzialnego za ten skandal też uzyskać niestety
nie mogłem. Z resztą nie byłoby problemu gdyby tą "świetną" usługę
dało się wyłączyć.

Czy taki sam scoring planujecie zaimplementować dla swoich klientów?
Na przykład dla puli IP wykorzystywanej przez neostradę?

IRC-ok, ale w jaki sposób bezpieczeństwo sieci ma poprawić wycięcie
dostępu do WWW? Czy jest dostęp do listy zablokowanych witryn i
scoringu? Jeśli TP ma się zamiar zachowywać jak słoń w składzie
porcelany to chyba wypadałoby upublicznić listę tych komarów które
chce się ubić przy użyciu czołgu (rozwalając przy okazji wszystko
dookoła). Na razie mamy looking glass i infolinię, na której "nie mogą
nic powiedzieć" (z resztą to nie ich wina).

Ktoś tu stwierdził, że poziom infolinii jest niski i pracują tam
niekompetentne osoby. Moim zdaniem to nieprawda. Ja bym sobie życzył
więcej kompetencji w innych działach i bardziej przemyślanych decyzji
a zwłaszcza bardziej przemyślanych decyzji. Na przykład w dziale
związanym z bezpieczeństwem sieciowym ;)

>Wycięcie kontrolera botnetu, poniekąd ten problem rozwiązuje.
Czy witryna GIMP.org jest kontrolerem botnetu?