Re: TP nie lubi GIMPa czy co?

Autor: Lemat <#_at_lemat.priv.pl>
Data: Tue 06 Jan 2009 - 10:45:34 MET

Konrad Plich wrote:

> Zapewniam �e nasz szkielet jest na tyle obszerny �e ruch generowany przez
> botnety jest dla niego w praktyce nieistotny. Jedyna przyczyn�
> wprowadzenia blackholingu by�o wi�c "odsmradzanie".

To ja korzystając z faktu obecności oficjeli podrzucę takie pomysły:

Dostajecie na abuse@ tysiące raportów dziennie, da się z nich (np. ze spamcopowych) wyciągnąć IP i godzinę czyli namierzyć użytkownika nawet na dynamicznej neo.
Skoro problemem jest dotarcie do użytkownika końcowego z komunikatem "masz wirusa i rozsyłasz spam" to jest kilka możliwości:
1) automatyczny dialer dzwoniący do niego i odtwarzający tekst "z taśmy"
2) dodatek do waszej aplikacji albo oddzielny programik odpytujący co jakiś czas (godzinę) serwer z bazą danych klientów wysyłających spam. Np. na zasadzie DNSBL. I ten programik miałby wyświetlać wielki oczojebny komunikat.

Dodatkowo rozwiązanie hardwarowe, czyli dajecie userom takie modemy, które mają wbudowanego firewalla z domyślnie ustawionymi pewnymi regułami (czyt. blokadą 25tcp) i możliwością edycji tych ustawień przez usera. Niestety kosztowałby kilka złotych więcej.

--
Pozdrawiam
Lemat