Re: TP nie lubi GIMPa czy co?

Autor: ru <toruvinn_at_gmail.com>
Data: Wed 31 Dec 2008 - 03:17:11 MET

On Dec 30, 8:54 pm, Lukasz Trabinski <luk...@trabinski.nospam.net>
wrote:
> Pomyłki się zdarzają wszędzie...
Z całym szacunkiem, ale jeśli przez pomyłkę może ucierpieć jakaś
firma... W moim przypadku portal ma wycięty jeden serwer z nieznanej
mi przyczyny - Agnieszka Buse odesłała mnie na drzewo pisząc tylko, że
"rzeczywiście jest blackhole'owany, jeśli zagrożenie ustanie automat
sam usunie", choć serwer stoi w OVH i co na nim było wcześniej - nie
mam pojęcia. Aktualnie netstat pokazuje tylko połączenia z :80 (to
serwer www), ssh i... to wszystko. Proponuję również zapoznać się z
komentarzem ~r3k63e pod artykułem w di.com.pl (dotyczącym zresztą
samego blackholingu) - http://di.com.pl/komentarze,25017,0,s,2.html -
jak widać jest więcej przypadków dowodzących, iż wprowadzanie czegoś
takiego na siłę jest złym rozwiązaniem. Kolejny przykład to wycięcie
IRCNetu (choć potencjalnie może tam sporo botów być, fakt) - takie
siłowe zmuszanie IRCOpów (bo to chyba o to chodzi?) nic nie da. Jakoś
nie wydaje mi się, by IRCOpi w magiczny sposób za pomocą jednego
pociągnięcia klawiatury nagle mogli rozwiązać cały problem abuse.
Pomijam też drobnostkę, że są zagraniczne hosty, dzięki którym z tą
IRCsiecią można się bezproblemowo połączyć (tak, nawet będąc w
TPNecie), więc jakież to rozwiązanie problemu?
Odcięli dwójkę dzieciaków z botnetami, ale to, że przy okazji
poleciały tysiące (dziesiątki tysięcy) ludzi chcących sobie spokojnie
porozmawiać ze znajomymi... Eeeetam.
A jutro odetniemy polip, bo brzydko na nas piszą. (choć to już temat
na zupełnie inną rozmowę)

Proponowałbym, by dane (IPki) w bazach były solidnie weryfikowane oraz
by była możliwość odwołania się od decyzji. Jak wspomniałem wyżej,
mnie Agnieszka Buse oraz registry@ kompletnie zignorowali.

Szczęśliwego Nowego.

Pozdrawiam,

--