Re: [ 100 Mbps - luksus wielki ]

Autor: futszaK <futszak_at_gmail.com>
Data: Mon 29 Dec 2008 - 18:42:06 MET

Łukasz Bromirski wrote:

> Nie próbowałem bynajmniej atakować Ciebie tylko pokazać trend - ja
> mam na osiedlu dostawcę mającego abonamenty dokładnie również
> asymetryczne, a za symetryczne rządzającego dodatkowych pieniędzy.

poprostu ktoś wpadł na "genialny" pomysł, że ruch http i https można
puścić DSLem co powoduje bardzo asymetryczne jego wykorzystanie i
pozwala zamknąć tanim kosztem obsługe www w sieci nawet na kilkaset
abonentów.
Jak tanim ?

DSL15000 bez promocji kosztuje 499zł miesięcznie i tylu też abonentom
jest w stanie załatwić w miare działający dostęp do http i https
(widziałem na własne oczy tak działającą sieć)

Jeśli się szarpniemy i wydamy na abonenta 2zł miesięcznie, to mamy
DSL15000 na 250 abonentów co wystarcza na szybkie otwieranie stron.

ot polskie realia :(

owszem, trzeba dokupic jakiegoś symetryka (albo DSL z powiekszonym
uploadem), ale to już nie musi być takie szybkie (bo przecież onet i wp
się szybko otwierają)

> W tym kontekście te 100Mbit/s (zostawmy z boku przez kogo i jak
> proponowane) wygląda bardzo atrakcyjnie. Polska asymetrycznością
> stoi.

do zestawiania superszerokopasmowych łącz 100Mbit/s down i 4Mbit/s up
potrzebna byłaby taka superDSLka,a tych na rynku na razie nie ma :>

> Tak już z ciekawości zapytam - ile masz abonentów?

stówa z hakiem, nie zamierzam wydawać więcej jak 20% wpływów na zakup
łacza w świat

--
http://net.czarne.net/ <- łącze w świat pilnie potrzebne !!!
Dach elektrowni w Czernobylu mial byc zbudowany z materialow