Re: Internet za darmo ? Do zrobienia w ciągu miesi xIVjYSAhISE

Autor: Krzysztof Halasa <khc_at_pm.waw.pl>
Data: Wed 10 Dec 2008 - 17:47:53 MET

Marcin <ema@knc.pl> writes:

> Przeczytaj regulamin. Jest w nim zazwyczaj punkt określający co
> jest działaniem na szkodę sieci/operatora. Możesz na przykład spiąć
> switche ze sobą,
> zrobić pętelkę i wpiąć w to łącze od operatora. Ruch sam się
> wygeneruje.

Obawiam sie ze regulamin o tym nie wspomina, podobnie jak nie wspomina
o tym, ze nie wolno generowac zbyt duzego ruchu.

> Każdy operator stosuje overbooking zarówno na bity jak i pakiety,
> podpisując
> umowę zakłada, że zarobi na tym sprzedając łącze 8Mbit za 100zł.

A co to klienta obchodzi?

Overbooking nie dziala w taki sposob, ze oszukuje sie klientow,
a raczej w taki, ze _wykorzystuje_ sie to, ze wiekszosc klientow nie
generuje maksymalnego ruchu przez caly czas (/jednoczesnie).
Niektorzy generuja caly czas. Inni generuja, ale tylko przez chwile
"w lokalnych godzinach szczytu". Inni generuja poza godzinami szczytu
albo nigdy.

> Jeżeli po dłuższym czasie operator przeliczy, że takie łącze jest 24/7
> w 100% wykorzystane
> i kosztuje go 300zł będzie

Mala szansa, chyba ze to jest "operator", ktory ma 20 klientow
i wszystkim sprzedaje lacza 8 Mb/s po 100 zl, sam kupujac 8 Mb/s za
1600 zl.

> # sprawdzić umowę # podjąć renegocjację cenę # w ostateczności ogłosić BMT
> oczywiście nie mowa tu o łączach bez CIR.

CIR to jest jeden z parametrow w np. Frame-Relay. To nie ma nic do
rzeczy.

> tpsa i netia(klientom na dsl i adslach)

DSL w sensie uslugi (opartej na ADSL) czy DSL w sensie wszelkich *DSL?

> realizuje się przycinając
> gościa nadużywającego,

Nie wiem jak w Netii, ale w TPSA sie z czyms takim nie spotkalem.
Zarowno w przypadku Neostrady (=ADSL), Internet DSL (=ADSL) ani
Polpaka (2 HDSLe), dwa ostatnie wysycone prawie caly czas w obie
strony.

Jesli ktos kupuje 2 HDSLe z LB, to chyba wlasnie po to, by generowac
ruch? W przeciwnym przypadku wystarczylby jeden.

--
Krzysztof Halasa