Re: serwery DNS z możliwością modyfikacji rekordów

Autor: Bartosz Feński aka fEnIo <fenio_at_debian.org>
Data: Thu 20 Nov 2008 - 19:20:32 MET

W artykule Marek Wodzinski napisał(a):

> Odpal drugą maszynę, zrób finalnego rsynca, na macierzystej maszynie zrób
> reverse proxy (jeżeli chodzi o www).
> O ile masz pewne zapasy na łączu i mozliwość pozostawienia starej maszyny
> przez jakiś czas, to oprócz downtime na rekonfigurację nie stracisz
> żadnego requesta niezależnie od dns-a.
> Jedyny problem, to ip kienta, które dla części requestów będzie ipkiem
> proxy (trzeba bedzie wyciagać z x-forwarded for).

Nie wystarczy do tego mod_rpaf?

> Jak chcesz 'pojechać na maxa', to możesz zestawić tunel między tymi
> lokalizacjami, zrobić DNATa w starej (lub lvs-a) i wtedy nawet ipki
> klientów będą prawdziwe.

To już prędzej owym mod_rpaf zaatakuję. W sumie poprzedni dedyk chwilę
jeszcze będzie chodził, więc to niegłupie rozwiązanie.

pozdr,
fEnIo

--
  ,''`.  Bartosz Fenski | mailto:fenio@debian.org | pgp:0x13fefc40 | irc:fEnIo
 : :' :       32-050 Skawina - Glowackiego 3/15 - malopolskie v. - Poland