Re: serwery DNS z możliwością modyfikacji rekordów

Autor: Marek Wodzinski <majek_at_ODSPAMIACZ.mamy.to>
Data: Thu 20 Nov 2008 - 17:52:34 MET

On Thu, 20 Nov 2008, Bartosz Feński aka fEnIo wrote:

> Chodzi o to, że będę przenosił całość (serwis WWW + okolice) pomiędzy
> zupełnie różnymi lokalizacjami i adresami IP i zależy na jak najkrótszej
> przerwie, więc TTL w okolicach minuty, by zatrzymać usługi, zrobić ostatni
> rsync, odpalić je i zrobić zmianę w DNSie. Powinna się przy małym TTLu
> rozpropagować bardzo szybko. Najbardziej to mi się w sumie o rekord
> A rozbija, chociaż MX też jest istotny ;)

Odpal drugą maszynę, zrób finalnego rsynca, na macierzystej maszynie zrób
reverse proxy (jeżeli chodzi o www).
O ile masz pewne zapasy na łączu i mozliwość pozostawienia starej maszyny
przez jakiś czas, to oprócz downtime na rekonfigurację nie stracisz
żadnego requesta niezależnie od dns-a.
Jedyny problem, to ip kienta, które dla części requestów będzie ipkiem
proxy (trzeba bedzie wyciagać z x-forwarded for).
Jak chcesz 'pojechać na maxa', to możesz zestawić tunel między tymi
lokalizacjami, zrobić DNATa w starej (lub lvs-a) i wtedy nawet ipki
klientów będą prawdziwe.

Pozdrawiam

majek

Jean-Baptiste Emmanuel Zorg