Re: dorobic jako ISP

Autor: Maciek \ <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Thu 13 Nov 2008 - 09:40:59 MET

On Wed, 12 Nov 2008 21:01:57 +0100, "Wasyl" <wasyl_wlan@o2.pl> wrote:

>kwestiach, przyznam ze obecnie serwerownia nie jest klimatyzowana,
>jest natomiast w budynku ze scianami o grubosci 90cm i mieści sie od strony
>polnocy
>wiec nigdy słonce sie tam nie "opiera",
>trzymam tak swoje serwery juz dobre kilka lat i nic sie nie dzieje (moze
>malo przekonywujace:) ),
>jestem oczywiscie skłonny zainwestowac w jakas klime

Taki przykład: serwerownia w pomieszczeniu ~24m^2. 8-9 serwerów w
jednej szafie 44U (róznych od 2xPIII 1,2 do 4xOpteron
czterordzeniow). Do tego 2 stacje robocze. Routery, switche, KVM,
bateria UPS-ów, rejestrator sytemu kamerowego, centralka telefoniczna
i ekspres ciśnieniowy do kawy ;-) Troche pierdółek typu dysk NAS,
drukarka laser, skaner, ładowarki do komurek. Czasowo 1-2 ludzi. Też
grube ściany bez bezpośrednego operowania słońca. Przy mniejszej
ilosci sprzętu (4-5 serwerów) zimą nie było potrzeby grzania. Latem
robił sie problem - przy ~25 stopniach na zewnątrz w środku bywało
50-55 stopni. Klima niezbędna. Do tego jakieś czujniki alarmowe
wzrostu temperatury. To tak jeśli chodzi o praktykę w grzaniu.

>jesli chodzi o prad to obecnie mam jednego dostawce pradu ale
>w przeciagu 2 miesiecy bede mial prąd od niezaleznego innego dostawcy
>(nie zartuje) obecnie serwery podtrzymywane są przez upsy APC
>w przypadku dlugiej przerwy (w przeciagu ostatnich kilku lat wystapila jedna
>8h i chyba jedna ok 5h)

Jeśli masz 2 niezależne źródła zasilania to zastanów się nad
automatyką do przełaczania źródeł. Ja mam też zasialnie z 2
neizależnych podstacji. Całkowicie przypadkowo okazało się że stary
budynek jest tak zasilany wiec to wykorzystałem. Przy zaniku zasilania
na łączu głównym w ~0,6s następuje przełączenie na zapas. Mogę prz tym
dowolnie zdefiniować które łącze jest podstawowe a które jest zapasem.
Agregatu akurat nie mam ale w ja nie mam tu cudzych maszyn a UPS-y są
obliczone na ~4,5-5h podtrzymania.

Zdrówko