Re: Neostrada & CHAP authentication failed: duplicate address detected

Autor: Tomasz Lemiech <szpajder_at_staszic.waw.spamy-won.pl>
Data: Thu 06 Nov 2008 - 20:03:37 MET

Michał Górny <mgorny.dtll@mailnull.com> wrote:

> Teraz zasadnicze pytanie ? która z maszyn, Waszym zdaniem, podaje bardziej
> ?prawdziwe? wyjaśnienie problemu?

Raczej Linux, bo po "CHAP authentication failed" pppd zapisuje w logu
string, który przyszedł od BRASa w odpowiedzi na próbę uwierzytelnienia.
Zatem skoro "duplicate address detected", to znaczy, że BRAS tak
twierdzi, a on raczej wiele lepiej niż Windows.

> Czy może dziać się tak, że tepsa wpięła za dużo użytkowników Neostrady
> do centralki, i przez to w godzinach szczytu jest problem z połączeniem?

Chyba nie sądzę, monitorowanie, czy na którymś z BRASów nie przepełnia
się pula adresów IP do rozdania, to dość podstawowa sprawa... więc jeśli
rzeczywiście taki problem wystąpił, to myślę, że powinno to zostać dość
szybko zauważone i poprawione. Z drugiej strony przydzielanie
zduplikowanych adresów to raczej dość dziwny objaw takiego problemu,
więc może jednak chodzi o co innego. Może się baza leasów rozsypała?

> No i najważniejsze ? jeśli problemy będą się powtarzać, to czy mam
> jakieś prawo do zerwania cyrografu?

Nie wiem, ale przede wszystkim masz prawo do złożenia reklamacji na
piśmie i od tego należałoby zacząć.

Pozdrawiam,

--
Tomasz Lemiech