Re: TPSA nullroutuje nie swoje IP

Autor: <bofh_at_nano.pl>
Data: Mon 03 Nov 2008 - 09:05:44 MET

Marcin Kulas napisał(a):

> Problem w tym, że Internet to naczynia połączone obejmujące cały świat
> i nie wierzę w to, że za mojego pokolenia uda się stworzyć międzynarodowy
> system prawny radzący sobie z nadużyciami w sieci. Nic nie ucieszyłoby
> mnie bardziej niż prawne pozbawienie sieci lub kończyn spamerów z Afryki
> lub innych zakątków, którzy są w tej chwili w moim odczuciu bezkarni.
> Dużo prościej i szybciej jest reagować samemu, byle nie tak bezsensownie,
> jak to tydzień temu zrobiła TP, profanując mechanizm blackholingu.

Ujednolicenie prawa to ciężka sprawa. Pewnie powstanie kiedyś na wzór międzynarodowego prawa
morskiego. Tylko, że sporo krajów mimo, że ma prawo, to organy ścigania ma mocno zajęte czymś innym.
Chińczycy ścigają blogerów, bo spam z ich IP z przedłużaczami nie jest zagrożeniem dla partii
komunistycznej. Rosja i Ukraina mają wszystko w d... Z tego co widzę w statystykach, im większy
provider tym bardziej mu zwisa. Celują w tym operatorzy narodowi. Turcja, Włochy, Brazylia. Wynika
to też z tego, że jest zbyt dużo userów per pracownik.

wer