Re: TPSA nullroutuje nie swoje IP

Autor: Piotr KUCHARSKI <chopin_at_sgh.waw.pl>
Data: Tue 04 Nov 2008 - 18:37:05 MET

xarafaxz@[tnij_ta]gmail.com <xarafaxz@_tnij_ta_gmail.com> wrote:
> Różnica jest taka że ja zawsze wiem kogo zbanuje, a dla ciebie
> to będzie tylko adres IP za którym po 2h, albo nawet w tej chwili jeżeli to
> NAT, może się kryć niewinna osoba.

Właśnie. Jak ktoś ma jakiś serwis, który jest atakowany przez jeden z Twoich
adresów IP, to nie będzie się bawił w dochodzenie, kto to może być, zabanuje
jeden IP raz, jak się zmieni, to drugi, może, jak cierpliwy, trzeci, a potem
po całości. Ludzie nie mają czasu i chęci się bawić w takie ciuciubabki. Nie
zawsze też zgłaszają, więc w długim okresie tracą Twoi klienci.

No ale ponoć brakuje adresów v4, a na v6 się nie chce przechodzić...

p.

heart he dreams himself your master.   -- Commissioner Pravin Lal