Re: Czy IPTV to telewizja? (bylo: Telewizja w sieciach lokalnych, smutna .....)

Autor: futszaK <futszak_at_gmail.com>
Data: Wed 29 Oct 2008 - 09:10:50 MET

Wojciech Apel wrote:

> No coz - jezeli nie widzisz róznicy pomiedzy cechami rozwiazan bazujacych na
> technologii IPTV a DVB-C to co ja mam zrobic?

już to robisz -> przekonujesz nas o tym, że jest inaczej

nie ukrywam, że chciałbym aby takie przedsięwzięcia jak Wielkopolska
Sieć Szerokopasmowa ułatwiały udostępnianie takich rozwiązań jak Jambox,
bo w dobie zmieniającej się rzeczywistości do Web2.0 - pakowanie
pieniędzy w WIMAX jest delikatnie mówiąc nieporozumieniem

> Ale spróbuje Ci zwrócic uwage na jedna bardzo istotna róznice, na razie
> jeszcze slabo widoczna bo rzeczywiscie - na dzis JAMBOX (i inne podobne
> jamboxopodobne rozwiazania innych firm) w tej chwili sa tylko "kablówka z
> wodotryskami" - ale niedlugo?

Miejmy nadzieje, że to się sprzeda i że będzie się opłacało to robić.
pewnie gdyby w okolicy mojej sieci przebiegał światłowód z 3s to bym
pewnie myślał o wdrażaniu tej technologii, ale póki co mogę tylko się
przyglądać i myśleć nad możliwością znalezienia namiastki takiej sieci w
miejscach, gdzie doprowadzenie światłowodu do klienta jest
niemożliwe/nieopłacalne

> [...]
> nawet przez kabel jest jednokierunkowy a jezeli nawet doklada sie do niego
> jakis kanal zwrotny to jest on zawsze kanalem ulomnym. Albo jest
> waskopasmowy, albo za drogi, albo nie zawsze dzialajacy. Oczywiscie problem
> kanalu zwrotnego jest do przelamania przez inzynierów gdyby nie myslenie
> menadzerów zarzadzajacych swiatem mediów - myslenie ewidentnie
> jednokierunkowe, zakladajace ze oni wiedza lepiej i nadaja co uwazaja a
> ludek ma ogladac i koniec. No nie - ludek ma jeszcze placic - pieniedzmi,
> czasem, prywatnoscia i wymuszonymi przez reklame zachowaniami.

ciekawe w którym momencie pojawi się możliwość uderzenia w stół i
powiedzenie: chcemy wprowadzić możliwość sprzedawania na sztuki
eurosport z reklamami/bez reklam (opcja do wyboru PRZEZ ABONENTA), lub
wręcz pojedyńczych audycji

> W przeciwienstwie do broadcastu IPTV jest stworzone przez ludzi ze swiata
> telekomunikacji i internetu a wiec jakby z definicji ma myslenie sieciowe i
> dwukierunkowe.

tego sie niektórzy obawiają. hollywody boją się technologii, bo
przyzwyczaili się do tego, że sprzedaje się coś, z czego tylko 5%
interesuje widza, a reszta to wypełniacz, chłam, ale klient nie może
kupić tych 5% (nawet za cene kilkakrotnie wyższą), no ale z czegoś
trzeba mieć pieniądze na Ferrari czy opłacenie drogich prawników, którzy
hamują rozwój nowych technologii dla mas w imie interesów jednostek

> wierz jak ladnie wygladaja dobre zdjecia na dobrym telewizorze HD?) YouTube
> na JAMBOXie juz jest (choc jeszcze nie pelny ale jakosc telewizyjna obrazu
> juz dziala), do STB dodajemy wygodna klawiature bezprzewodowa, STB zawiera
> calkiem niesly komputer z Linuxem, wpiety jest poprzez lacze 100Mb/s.......
> Czy dalej uwazasz, ze to tylko kablówka z bajerami?

mniaaaam, symetryczne 100 megabitów w domu do różnych ciekawych rzeczy
:)

--
Tomasz Kruk
http://futszak.blogspot.com/