Re: Dlaczego nie ma ??czno?ci mi?dzy TPNET a polskimi serwerami IRCNetu?

Autor: Lukasz Trabinski <lukasz_at_trabinski.nospam.net>
Data: Wed 29 Oct 2008 - 09:08:12 MET

In pl.internet.polip Krzysztof Halasa <khc@pm.waw.pl> wrote:

> 2. To juz byloby IMHO wyjatkowo nielegalne, Ty nazywasz go relayem, ale
> ja bym go nazwal manem in the middle.

Być może, gdyby ktoś mi zaczął relayować móje połączenia z portem 25 też
by to wzbudziło mój sprzeciw, ale: po co end-userowi połączenie z portem 25,
większośc i tak korzysta z poczty via WWW lub też łączy się z czymś
bezpiecznym via SSL (port smtps) wymagającym autoryzacji? Świadomym lub
tym bardziej wymagającym oczywiście odblokowywałbym port 25.
Oczywiśćie powyższe to czysta teoria, bo przeważnie nie ma mocy przerobowych
albo i biznesowych przesłanek, aby cokolwiek robić z z problemem
abuse/spamem, ba niektórzy duzi operatorzy - nazwy z litości nie wymienię -
praktycznie nie obsługują zgłoszeń abuse.

--
ŁT