Re: Telewizja w sieciach lokalnych, smutna rzeczywis dG/Fm8SHLi4u

Autor: Robert Rędziak <rekin_at_gm.wkurw.org>
Data: Tue 28 Oct 2008 - 15:57:17 MET

On Tue, 28 Oct 2008 15:07:44 +0100, futszaK <futszak@gmail.com>
wrote:

> prędzej czy później takie cuda same się pojawią

 Może i się pojawią. Pytanie, czy się pojawią tacy, którzy będą
 się chcieli za to wziąć.

> chyba nie myślisz że dostawca IPTV będzie odpowiadał za zestrzelenie
> satelity przez chińską armie...

 Powiedz to klientowi.

> po co ?

 Bo za retransmisję do klienta płaci się dostawcy. Dostawca może
 sobie nie życzyć opakowania swojej zawartości w czyjąś usługę.
 Będziesz sprzedawał settop z promocyjnym dostępem do paru
 darmowych w Twojej sieci kanałów? Bo jak zrobisz z tego usługę
 to, jak sądzę, prędzej czy później jakiś dostawca zabierze się
 za Twój tyłek.

> czy operator komórkowy opakowuje mi w swoją usługe radio maryja, którego
> mogę słuchać poprzez odbiornik znajdujący się w telefonie?

 Możesz, a operator musi za to zapłacić. Teraz pytanie, kiedy to
 jeszcze jest retransmija, a kiedy już nie.

> cała zabawa polegać ma na tym, żeby nie płacić, bo inaczej przestaje
> mieć sens, zważywszy na pazerność właścicieli copo niektórych telewizji.

 Uh-oh. Witamy w świecie TV. A. I nie płacić w tym świecie często
 oznacza założyć sobie stryczek na szyję.

> ale ja nie pije do SGT, szukam jedynie rozwiązania, które jest typu
> GARAŻ, ale jednocześnie może cały ten biznes IPTV/Videostrady/Kablówek
> położyć na łopatki tak jak napster uczynił ze sprzedażą płyt

 Uważaj, bo teraz będzie trudne, ale kluczowe zdanie: *Telewizji
 nie da się zrobić systemem garażowym.* Chyba że masz na myśli
 ,,garaż'' na cenną kolekcję Ferrari. Jeśli chcesz mieć cokolwiek
 cenniejszego od FTA, to musisz zainwestować w infrastrukturę
 uniemożliwiającą dostęp do danych osobom postronnym na warunkach
 dostawcy treści. I zapewniam Cię, że jak zobaczysz wymogi
 dostawców i sumy za urządzenia, to zapomnisz o TV na całe swoje
 życie.

 A jeśli chcesz mieć FTA? Na co komu trzydzieści arabskich
 kanałów-reklam seks-telefonów o jakości takiej, że nawet jutuba
 by się zawstydziła?

 r.

robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl