Re: przestroga: czy wiesz, co kasuje twój dos tawca poczty?

Autor: Jacek Osiecki <joshua_at_ceti.pl>
Data: Tue 21 Oct 2008 - 20:46:10 MET DST

Dnia Sun, 12 Oct 2008 14:11:23 +0200, futszaK napisał(a):
> a mi ktoś powiedział że nie ułatwiamy życia spamerom i nie informujemy
> ich o tym że dana poczta nie dotarła... :/

Niezły nonsens - zwłaszcza biorąc pod uwagę, że i tak spam przychodzi od
zombies które mają gdzieś wynik sesji SMTP...

> kurde sorki, ale ja jakoś ciągle stoję po stronie tych,co filtrują za
> dużo niż za mało,bo spam jest irytujący,zaś poważne firmy stać jest na
> wpłacenie 1 eurocenta za każdego maila na rzecz serwera odbiorczego
> poczty

Niby jak to wpłacanie eurocentów by miało być zrealizowane? Jak miałaby
następować weryfikacja płatności? Jak to zrealizować, by było odporne na
DDoS? Moim zdaniem - mało realne...
Do tego nic by nie pomogło na sieci zombies - tyle że wirusy zaczęłyby
aktywniej korzystać z kont mailowych nosicieli, to by uderzyło po kieszeni
właścicieli serwerów pocztowych więc zaczęliby ścigać zawirusowanych o zwrot
kosztów itp... Jeden wielki bajłagan.

A co do tnących zbyt wiele: dla mnie liderem głupoty są firmy (niejednokrotnie
uważające się za poważne), które tną automatycznie wszystkie maile z
serwerów wymienionych w CBL.

Pozdrawiam,

--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944