Re: DNSy dla *.neostrada.pl

Autor: Krzysztof Halasa <khc_at_pm.waw.pl>
Data: Sun 17 Aug 2008 - 02:23:47 MET DST

"Mark" <tenchi@pnet.pl> writes:

[DNSy ns[12].hosting.tp.pl]

> Teraz oba serwery odpowiadaja:

Problem w tym, ze nie zawsze odpowiadaja:

$ host -v news.neostrada.pl. ns1.hosting.tp.pl.
host: couldn't get address for 'ns1.hosting.tp.pl.': not found
$ host -v news.neostrada.pl. ns2.hosting.tp.pl.
host: couldn't get address for 'ns2.hosting.tp.pl.': not found
$ date
Sun Aug 17 02:20:51 CEST 2008

Swoja droga, to jakies nowe zachowanie "hosta", adresy dostaje w "glue
records", tyle ze oczywiscie nie autorytatywnie. Nieco starsza wersja
(nie zeby powinna byc wciaz uzywana) pisze:

$ host -v news.neostrada.pl. ns2.hosting.tp.pl.
Trying "news.neostrada.pl"
;; connection timed out; no servers could be reached

A to, ze nie zawsze odpowiadaja wynika z tego prostego faktu, ze stoja
zapewne jeden obok drugiego (albo w ogole sa jedna maszyna?), i maja
bardzo duzo wspolnych punktow krytycznych. Innymi slowy, jest
dokladnie tak jak byc nie powinno.

Ciekawe ze w ogole te maszyny (maszyna) dzialaja, nie dzialaja tylko
na nich serwery (serwer) DNS. Stad moje podejrzenie, ze to jedna
maszyna.

Swoja droga,
$ host -v tp.pl.|grep "ADDITIONAL SECTION" -A 3
;; ADDITIONAL SECTION:
ns1.tpnet.pl. 17338 IN A 80.50.50.100
ns2.tpnet.pl. 17338 IN A 80.50.50.150
ns3.tpnet.pl. 17338 IN A 80.50.50.200

Tez wyglada podejrzanie, ale co ja tam moge wiedziec.

--
Krzysztof Halasa