Re: koolokacja

Autor: Maciek \ <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Wed 06 Aug 2008 - 19:45:54 MET DST

On Wed, 06 Aug 2008 11:25:09 +0200, przemoN <pnowako@gmail.com> wrote:

>Zadzwoń do NASK. Ostatnio dostałem oferty z GTS, NASK i ATMAN i
>szczerze powiem, że NASK wydawał się być mocno konkurencyjny (zwłaszcza
>na tle ATMANA). Rozsądne podejście do klienta bez nękania. Możliwość
>negocjacji cen. No i serwerownia taka, że oczy wypadają.

Konkurencyjne ceny faktycznie czasami mają. Wstawiałem tam dla
znajomego z Krakowa serwery do testów bo akurat mieszkam kilkaset
metrów obok a on dostał dobrą ofertę cenową. Ale jak sie zapali a Ty
będziesz w środku to nie ma możliwości ucieczki jeśli nie poprowadzi
Cię ich pracownik. ;-) Np. do wstępnej konfiguracji sprzętu (nie w
serwerowni a w takiej kanciapie) zamykają Cię na zamki od zewnątrz i
nie masz w środku nawet telefonu by do nich zadzwonić. Klucza do drzwi
też nie ma w kasetce obok. Jak na złość miałem ze sobą tylko prywatny
telefon i okazało się że nie mam do nich numeru. Dzwoniłem do kumpla
do Krakowa żeby ściągnął pracownika który mnie wypuści. Bo okazało się
że muszę pójść do samochodu po monitor i klawiaturę bo żaden z
dostępnych tam nie działał. Po czym na wszelki wypadek wziąłem listwę
zasilającą i patchcordy - jak się okazało proroczo bo mieli za mało
gniazdek prądowych a kabelków aż 2 sztuki i oba za krótkie. Ale jak
już odpaliłem sprzęt to bez żadnych problemów - po testach kumpel się
zdecydował że wsadzi tam w sumie chyba 6 maszyn.

Zdrówko