Re: Kanaliza wtórna

Autor: Krzysztof \ <kl_at_x-com.pl>
Data: Sat 17 May 2008 - 09:48:49 MET DST

Tomasz ÅšlÄ…ski pisze:

> O ile wiem, oprócz TP, dla innych operatorów nie została wydana przez
> UKE żadna decyzja w formie ramowej oferty dostępu do zasobów
> kanalizacji. Taka np. Netia może urządać w w swoich rurach wyścigi
> szczurów, bo rury świecą pustkami, ale (poza incydentalnymi przypadkami)
> Netia kanalizacji nie udostępnia "bo nie".

Bo jeszcze nikt nie walczył przez uke.

http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=ArticleStats1&news_cat_id=316&news_id=2186&layout=1&page=text

"
Dostęp do istniejącej infrastruktury

Nie oznacza to jednak, że pozyskanie Infrastruktury a w tym kanalizacji
kablowej, może być osiągnięte tylko i wyłącznie poprzez przeprowadzanie
procesu budowlanego – budowę kabli telekomunikacyjnych. Cel ten w dużej
mierze może być osiągnięty poprzez optymalne i racjonalne wykorzystanie
istniejących zasobów Infrastruktury, poprzez stworzenie racjonalnych
warunków dostępu do istniejącej Infrastruktury poszczególnych Operatorów
i odpowiednie jej zagospodarowanie.

Aby cel ten został osiągnięty, musi nastąpić pełna współpraca pomiędzy
Operatorami. Tu rodzi się pewna sprzeczność: z jednej strony - wzajemna
konkurencja, a z drugiej - wzajemne racjonalne i optymalne wykorzystanie
tworzonych i posiadanych już zasobów dóbr, czyli zasobów Infrastruktury.

Możliwości takie stworzono na gruncie prawa polskiego wprowadzając
ustawowy obowiązek, ciążący na Operatorze eksploatującym sieci
publiczne, umożliwienia innym Operatorom, eksploatującym sieci
publiczne, fizycznego dostępu telekomunikacyjnego do posiadanej przez
siebie Infrastruktury. Realizację zamierzenia ustawowego osiągnięto
poprzez Ramową Ofertę TP o dostępie telekomunikacyjnym w części
Infrastruktura telekomunikacyjna w zakresie kanalizacji kablowej (treść
oferty ramowej), która ma celu ujednolicenie warunków zawierania Umów -
na istniejącą a nie do końca wykorzystaną kanalizację kablową, czyli
umiejętne zagospodarowanie pozostającej rezerwy.
"

I jeszcze to:
http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?news_cat_id=168&news_id=2766&layout=3&page=text&place=Lead01
Szlag by..