Re: siec MESH - pytanie

Autor: 4est_pl <4est_pl_at_4est.pl>
Data: Sat 22 Mar 2008 - 11:40:55 MET

> Twoje wyliczenia nie uwzgldniają faktu że Motorola ma podwójne tory
> radiowe
> pracujące jednocześnie w przeciwnych polaryzacjach, co nieco zmienia
> zasady
> wykonywania tych obliczeń. Aby wyczeprac temat musiałbym tu wkleic jakieś
> 300 stron z dokumentacji, szczególnie rozdziału poswiecone niestandardowym
> technikom modulacji.

To wiele nie zmienia, fizyka pozostaje fizyka bez wzgledu na zastosowane
modulacje ;)

> Nie, podałem Ci to na podstawie znanych mi - pracujacych linków, i wierz
> mi
> maja sie dobrze nawet w najwieksze śnieżyce i ulewy.

Tak, wspomniany wczesniej link w KPSI po ustawieniu mocy zgodnie z prawem
rwal jak szalony, a uzyskiwane predkosci nie mialy nic wspolnego z
wyliczeniami motoroli :D
Powiem wiecej, ten sam efekt mozna bylo uzyskac na sprzecie znacznie
tanszym....;)

> Bo cena jest nie mała, link ze zintegrowanymi antenami kosztuje ok.
> $20.000, z zewnętrznymi jeszcze drożej

Widze, ze ktos od dawna nie sliedzi rynku linii radiowych :P
Za kase o ktorej piszesz zalatwie Ci SDH STM-1 z antenami 0,6 m i jeszcze
sporo $$$ zostanie na wspolne piwo ;)

> i jak sam wiesz powstaje nie mały
> problem z konstrukcją i wytrzymałością masztów.

anteny uzywane np do 'konopki' pochodza od tych samych producentow, ktorzy
robia anteny do klasycznych linii radiowych ;) np Andrew, RadioWaves,
Gabriel lub RFS (tego ostatniego szczerze odradzam - duuzo tanszy niz
Andrzej ale jakosc wykoniania zwlaszcza konstrukcji i wizownika ponizej
wszelkich oczekiwan...).
Gabaryty te same, waga ta sama - wiec problemy o ktorych piszesz rowniez ;)

> Ale są tez i nizaprzeczalne zalety (jak chocby praca w trybach nLOS i NLOS
> na krótkich linkach).

Tu sie zgodze w 101% - bo wlasnie po to sa produkowane takie zabawki ;)
Producenci linii radiowych nie spia i rowniez ida do przodu. Z Twoich
wypowiedzi wynika posrednio jakoby tylko segment tanich radyjek podlegal
rozwojowi. Tymczasem klasyczne linie radiowe rozwijaja sie dynamicznie. Ceny
spadly drastycznie w porownaniu z tym co bylo 1 czy 2 lata temu oraz np
mozesz dostac tzw superPDH gdzie w kanale 7MHz masz 50 Mbps i pelny duplex w
2 niezaleznych czestotliwosciowo torach transmisyjnych (nie to co we
wszelkich klonach WiFi 'pseudo duplex'), oprocz wysokiej modulacji masz
jeszcze FEC'a ;)

> Nie tylko UKE kontroluje takie projekty, kontrole wewnętrzne są
> zdecydowanie
> surowsze. Na szczęście nie ma ani potrzeby ani powodu tego robic.

uznajmy ta kwestie za zamknieta, jestem 'blizej' tematu niz mozesz sadzic ;)