Re: siec MESH - pytanie

Autor: 4est_pl <4est_pl_at_4est.pl>
Data: Sat 22 Mar 2008 - 11:16:38 MET

> To w jaki sposób są robione linki na sto kilkadziesiąt kilometrów?
> Ogólnie niby dobrze myślisz, ale zupełnie nieprawidłowo zabierasz się do
> sprawy.

Przepraszam - czy ja gdzies napisalem, ze nie da sie postawic przesla na
kilkadziesiat kilometrow ?
Piekny przyklad stoi w samym centrum Wawy, link z Pragi do Bramek pod Wawa.
Jako ciekawostke dodam, ze z passive repeater'em na LIMie gdzie wisza dwie
anteny 240 cm Gabriel'a spiete twardym falowodem ;)
Sa tylko 'drobne' roznice o ktorych IMHO warto wspomniec: praca pasmie
koncesjonowanym oraz freq jesli dobrze pamietam 7GHz.
Zatem nie te moce, nie ten sprzet i nie ta filozofia ;)

> Duże anteny mają sens w pewnych sytuacjach

Wcale nie mowie, ze jest inaczej. Nie chce tylko, zeby ktos opowiadal
farmazony o legalnym linku pracujacym na dystansie 40 km zrealizowanym w
wolnym pasmie np. 2.4GHz (dla 5GHz tlumienie w wolnej przestrzeni zabija
link).
Dyskusja o modulacjach tez nie bardzo ma sens, bo jak zapewne wiekszosc
'ludzi z branzy' wie im wyzsza modulacja tym gorsza czulosc odbiornika.
Uwzgledniajac 'tlo', ktore dla pasm uwolnionych nie jest juz na poziomie -90
dBm (zwlaszcza w duzych aglomeracjach) jaki mamy stosunek sygnal/szum ?
Dolozmy do tego zapas 4-5 dBm i mowimy o poprawnie zbudowanym przesle
pseudo-linii radiowej ?