Re: Pytanie

Autor: <Sied_at_r>
Data: Wed 20 Feb 2008 - 11:38:34 MET

koliber2@gmail.com pisze:
> Netia daje taka cene wlasnie ze wzgledu na to, ze maja niedaleko swoj
> wezel. Twierdza ze 60 dni od momentu podpisania umowy sa wstanie
> podlaczyc mnie do sieci za te cene co napisalem. Kolokacja zagranica
> odpada chociazby dlatego, ze musze miec jakis sensowny dostep do
> urzadzen oraz sensowny kontakt z BOK/handlowcem itd. Co do ATMANA-
> zastanawiam sie nad wyborem tego operatora wlasnie ze wzgledu na
> renome, jakosc uslug i nawet cene przy takich przepustowosciach.

U nas by艂o podobnie.
Mia艂em testowo 200 Mb/s po swiatelku - do wezla mielismy ok. 70m.
Wiec wstawili sw贸j sprzet i zaczelismy testowa膰.
(styk BGP).
Wszystko by艂o fajnie dop贸ki by艂y wakacje.
1 wrze艣nia - zrobi艂 si臋 Meksyk. (ale to by艂 ich wewn臋trzny problem -
mieli za ma艂o pasma do W-wy w swoim szkielecie).

Pozniej zrobili Upgrade linku i zaczelo to dzialac.
Z zagranica problemow nie zauwazalem wiekszych wowczas.

Glowny problem ze w Netii nie kupisz sobie np. zagranicy, tpnet, polska
- oddzielnie - tylko jako jedna sesje. (z czym nie ma problemu w Atmanie
i pewnie u kilku innych operator贸w).

Jak przychodzilo co do czego - to okazywalo sie ze te Community, kt贸re
by艂y dla danego AS nie funkcjonuj膮 lub funkcjonuje tylko cz臋艣膰.

O dziwo mog艂e艣 zablokowa膰 rozg艂aszanie do TPNET, ale do poszczeg贸lnych
operator贸w zagranicznych ju偶 nie. (ja mia艂em u dw贸ch operator贸w TELIA i
za chorob臋 nie mog艂em nic z tym fantem zrobi膰 偶eby przez Netie wychodzic
D-TAG - musia艂em sie膰 podzieli膰 na mniejsze prefixy i rozg艂asza膰
kawa艂kami - 偶eby wykorzysta膰 oba 艂膮cza.

Mia艂em radiole od ATMANa - teraz juz swiat艂ow贸d.
Korzystam z AC-X, Transit.Global i TPnet.
Drogie lacze mam do lokalnego Manu.

Jesli w Netii sie nic nie zmieni zeby byla bardziej do klienta - w sumie
az tak duzo nie wymagamy to nigdy nie skorzytam z ich uslug - choc mam
swiatelko od nich w serwerowni.

D.