Re: Co się dzieje z tymi DNS-ami w NASK i TP SA?! [loop detected!]

Autor: Krzysztof Mlynarski <krzysio_at_WYWAL-TO.security.pl>
Data: Tue 29 Jan 2008 - 17:10:41 MET

wer pisze:

> Ale część serwerów DNS olewa całkowicie TTL i trzyma dane przez 24
> godziny. Może to miało sens przy słabych łączach i słabych maszynach. W
> tej chwili sensu nie ma. Kiedyś ktoś zrobił, żeby cache było 48 godzin i
> tak już zostało. Sam się z tym zetknąłem kilka razy przy zmianach
> delegacji i podobnych operacjach.

Dokładnie! I tu jest "pies pogrzebany". Więcej... niekiedy ma to fatalne
skutki, szczególnie, jeśli liczysz na to, że w 2 dni się wszystko
rozpropaguje.. a tu się okazuje, że następuje swoista "kumulacja"
opóźnień i się "bujasz" z tym, a z drugiej strony nie ma już zbyt
wielkiego marginesu czasowego. No masakra :-/

-K.