Re: Co się dzieje z tymi DNS-ami w NASK i TP SA?! [loop detected!]

Autor: Krzysztof Mlynarski <krzysio_at_WYWAL-TO.security.pl>
Data: Tue 29 Jan 2008 - 17:08:22 MET

Krzysztof Halasa pisze:

> A konkretnie, na jakiej maszynce tak jest? Zaraz sprawdzimy.

Zaraz Ci puszczę na priva. :)

> Niezupelnie - jesli ktos ma TTL = miesiac, to fakt, ze na jeden dzien
> przed zmianami zmieni go na 5 minut wiele moze nie dac.

No to akurat jest chyba oczywiste. Tak działa DNS :-)

> Niestety musi
> to zrobic na miesiac przed zmianami,

No.. chyba nawet nieco więcej niż miesiąc - byłoby bezpieczniej.

> w przeciwnym przypadku to
> ruletka, i efekt moze byc taki, ze wieksze serwery (robiace rekurencje
> dla end userow) beda mialy stare wpisy, a mniejsze - nowe, bo nie byly
> odpytywane o to przed zmianami.

Owszem.

> W awaryjnych przypadkach mozna probowac notify, ale to da tylko
> czesciowy efekt (oczywiscie jesli notify w ogole moze zadzialac).

W tym przypadku - wątpię (bo zgodnie z RFC 1996, Notify skierowane jest
do slaves - czyli "w dół", a z tym akurat nie ma problemu, bo slave ma
to co master i notify otrzymał natychmiast - przypadkowo mam do niego
osobisty dostęp i sprawdziłem stosowne rekordy od razu).

-K.