Re: Co się dzieje z tymi DNS-ami w NASK i TP SA?! [loop detected!]

Autor: Krzysztof Mlynarski <krzysio_at_WYWAL-TO.security.pl>
Data: Tue 29 Jan 2008 - 11:05:39 MET

Jacek Zapala pisze:

> Nie piszesz nic na temat serwera autorytatywnego dla tej domeny w sieci
> NASK.
> Jeśli zatem "w sieciach podłączonych do NASQ" ma oznaczać "na jakimś
> NASKowym resolverze" to nie widzę powodów, dla których powyższe
> zachowanie miałoby być błędne.
> O rekord A ktoś już wcześniej zapytał i taki został skeszowany.
> Będzie taki zwracany aż do końca TTLa (który możesz sobie jak
> najbardziej odczytać). NSy i serial nic do tego nie mają.
> Tak działa DNS.

Jakby Ci to powiedzieć... mniej więcej wiem, jak działa DNS (oraz nazm
stosowne RFC). :)

Problem w tym, że w NASK TTL jest 2x dłuższy niż standardowo używany
przez Francuzów. I z polskich komputerów uczelnianych nie widać tego, co
rozpropagowało się już po całym niemal Świecie.

Zastanawia mnie, dlaczego TTL zdefiniowany w opisie strefy jest ignorowany?

Nawet wyjątkowo czujny i "politycznie poprawny ;)" serwis AFNIC'u zwraca
poprawne dane.

/* Swoją drogą polecam uwadze - on jest naprawdę bardzo restrykcyjny

<http://www.afnic.fr/outils/zonecheck/_en>

*/

Cóż.. widocznie trzeba będzie poczekać aż minie kolejna doba i mam
nadzieję, że wszystko się "wyprostuje" także i tutaj.

-K.