Re: Sterzynska w GW

Autor: T <t_at_invalid.invalid>
Data: Mon 31 Dec 2007 - 21:12:23 MET

Maciej Bebenek pisze:

> Świetnie. Jest pewna drobna różnica. W przypadku VoIPa inwestujesz
> jednorazowo 5, 10, maksymalnie 20 zł. W wielu przypadkach możesz go
> potestować za darmo. A w przypadku ADSLa jest to kwota od kilkuset do
> kilku tysięcy złotych.

Tu nie chodzi o to ile inwestujesz tylko o pokazanie, do czego pokazuje
istnienie konkurencji na danym rynku.

> Nie chce mi się odpowiadać Panom W. i T. w milionach podwątków, jakie
> sami stworzyli, więc zrobię to tu. Panowie - to co mówicie przeklada się
> na jedno - odmawiacie prawa klientowi do reklamacji. I takÄ… sytuacjÄ™
> mamy w .pl obecnie. Klient nie wie co zamawia, nie wie za co płaci.

No to trzeba lepiej informować, a nie zmieniać usługę!

> Jest wiele przypadków chociażby w Warszawie, gdzie BSA po prostu nie
> działa, bo lokalne łącza DSLAMowe leżą i kwiczą. Są też przypadki
> automagicznego psucia się łączy miedzianych, na których jeszcze pół roku
> temu działała neostrada 6 Mbps, a teraz alternatywny nie jest w stanie
> doprowadzić i utrzymać 1 Mbps.

No i co? Jeśli powstanie odpowiednia ustawa, to się nie popsuje?

> Idea pani Ani IMO sprowadza sie do tego, żeby ustalić zasady, na jakich
> świadczona jest usługa. I prosze mi nie pisać o serwerze w Górnej Wolcie
> czy na Filipinach. ObowiÄ…zkiem dostawcy jest takie planowanie, budowa i
> utrzymanie sieci, aby klient z grubsza miał to, za co płaci. I niech
> nawet te zasady ustalÄ… sami operatorzy, przedstawiÄ… do publicznej
> dyskusji (wtedy będziecie mogli się powyżywać ;-), i niech potem ich
> dotrzymujÄ….

Ależ ja Ci tłumaczę już chyba w 20-tym poście, że to jest awykonalne.
Sprawa jest prosta -- kupujesz łącze "do iluśtam" za grosze to masz raz
to "ileśtam", a innym razem mniej, a jeszcze innym padnie Ci w piątek i
naprawią w poniedziałek. Jeśli potrzebujesz lepszej jakości to kupujesz
łącze z gwarantowaną przepustowością do routera brzegowego i Service
Level Agreement. Jest dużo droższe. Uważasz, ze jakakolwiek ustawia
sprawi, ze w cenie tego pierwszego operator zacznie oferować to drugie?
Efekty takiej ustawy mogą być zasadniczo dwa -- będzie notorycznie łamana
lub zniknął z rynku najtańsze łącza.

> Natomiast jeżeli nie będa w stanie przedstawić rozsądnej propozycji,
> wtedy niech do gry wejdÄ… regulatorzy, i ten od telco i ten od konsumenta
> i ustalÄ…, co jest, a co nie jest niedozwolonym zapisem umownym.

I wtedy rynek sięgnie dna.

--
http://tomasz.insane.pl