Re: Tpsa Frame Relay i nowa usługa oparta prawdopodobnie o (V?)DSL.

Autor: Marcin Kuczera <marcin_at_leon.usun-to.pl>
Data: Sat 22 Dec 2007 - 18:52:22 MET

> Od biznesówki tpsa uzyskałem informacje ze gdzies na luty / marzec 08
> powinniśmy spodziewać sie
> wprowadzenia usługi opartej o VDSL(dokładnie sam nie wiedział ale tkie
> stwierdzenie padło) woluminy
> dostępne to napewno 2 i 4MB, możliwe ze jeszcze 6 ale to juz nie jest
> pewne.

nie sądze zeby to miał być VDSL, to jest zbyt niestabilne..
Jeżeli już, to zastosują wieloparowe modemy SHDSL które po stronie TP będą
wpięte
do switcha eth.
Na 1 parze 4Mbity to nie problem symetrycznie o ile odległości są rozsądne.

> Ogólnie ma to być tańsza anternatywa dla drogiego FR , której to brak
> promocji tłumaczą jako że UKE
> nakazało im wycofać promocje , że niby była poniżej kosztów świadczenia co
> w sumie jak na cene
> 850zł brutto za 2mb to mi tak jakos nie wyglada poniżej kosztów :) no ale
> fakt ze w porównaniu z
> ogólnym cennikiem to cena prawie o polowe niższa.

a może jednak poniżej kosztów... Dla każdego FR zestawiali E1 do brzegowego.
TP przed UKE wykazuje koszty łącz cyfrowych i jeżeli wyszło, ze za 2Mbity FR
kasują
mniej niż koszty które wykazują w UKE dla zestawienia kanału 2Mbit...
No to wychodzi że dopłacają ;-)
Jakby TP nie ciulała na kosztach to i mieli by mniej problemów ;-)

Marcin