Re: wieści ze świata polityki

Autor: Jan Werbiński <janwer_usenet_2007_at_janwer.com>
Data: Wed 31 Oct 2007 - 22:54:16 MET

Użytkownik "wer" <bofh@nano.pl> napisał w wiadomości
news:fg968q$o1h$1@news.supermedia.pl...
> Jeśli pani Strężyńska się zgodzi dalej być szefową, to wygląda na to, że
> będzie:
>
> "Na pytanie, czy Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji będzie istnieć, Tusk
> odparł, że chciałby, żeby rzeczywiście stała się ciałem społecznym. Niech
> działa podobnie jak szefowa Urzędu Komunikacji Elektronicznej Anna
> Streżyńska. To jest jedna z nielicznych postaci PIS-u, której działalność
> mi imponuje - powiedział w wywiadzie dla dziennika "Polska".
>
> I bardzo dobrze.

Czy ja wiem?

UKE pomimo wielu sugestii lekceważy sprawę równego dostępu do szkieletu
sieci. Nie dba o interesy sieci osiedlowych mających chyba więcej niż 20%
procent abonentów i działa na korzyść TP przez doprowadzenie do takiej
sytuacji rynkowej, w której przetrwa tylko największa firma (zgadnijcie
która?), a nie najdynamiczniejsze.

Dlaczego w programach rządowych i uproszczonym finansowaniu przez UE do
objęcia dostępem do Internetu terenów wiejskich bierze się pod uwagę
wyłącznie TP? Dlaczego nikt nie jest zainteresowany tym, że ostatnią milę w
takich terenach najszybciej i najtaniej tworzą małe sieci radiowe?
Wyprzedziłem TePsę w kilku wioskach i dwa lata po wejściu tam neostrady w
dalszym ciągu zwiększam ilość abonentów.

Moim zdaniem jest tak dlatego, że małe sieci radiowe nie mogą dać dużych
łapówek. Przekonałem się o tym próbując rozmawiać z wiadomymi
"przedstawicielami władz" w przerwie konferencji podczas targów Intertelecom
w Łodzi. Pluć im w oczy, to mówią że deszcz pada. Wkładają duży wysiłek w
niezauważanie oczywistych faktów, jednocześnie zapewniając że "mamy to na
uwadze i na pewno poruszymy tą sprawę".

Prawo nie jest tworzone w sposób równie dotykający wszystkich, ale wyraźnie
preferuje pewne firmy. Pozorne kary, których TP nie płaci stwarzają u mnie
wrażenie, że pani Strężyńska puszcza oko nakładając kolejną
wielusetmilionową karę. Ile kar TP zapłaciła? Ile razy większy jest roczny
obrót z abonamentu telefonicznego siłą dołączanego do neostrady, od
teoretycznych kar nakładanych rocznie? Jaki sens ma karanie wykroczenia
karą, która stanowi KILKA PROCENT PRZYCHODÓW Z TEGO WYKROCZENIA?

--
Jan Werbiński       O0oo....._[:]) bul, bul, bul
Prywatna http://www.janwer.com/