Re: Kolejny problem ma³ych ISP

Autor: wer <bofh_at_nano.pl>
Data: Sun 28 Oct 2007 - 09:34:10 MET

Dariusz Sznajder pisze:
> Dnia 28.10.2007 futszaK <futszak@gmail.com> napisa³/a:
> Rejestru czego?
> To, ¿e u nas nawet wynajêcie mieszkania z telefonem jest w zasadzie
> us³ug± telekomunikacyjn±, to na liczbê ISP chyba siê jednak
> nie do koñca siê przek³ada :)

Hmmm, z tego co pamiêtam to mamy najwiêksz± liczbê AS na milion
mieszkañców kraju. Z BGP korzysta ka¿dy kto mo¿e. Wiêc mo¿liwe jest i
tylu ISP. W zasadzie ka¿de miasto powiatowe ma z 2 ISP. W wiêkszych
miastach jest po kilkudziesiêciu. Du¿ych operatorów (jak na warunki
polskie) mo¿na wymieniæ pewnie z 20. TP SA, GTS, TK, Multimedia, Aster,
Netia, Dialog, Exatel, UPC, NASK, ATMAN, Crowley, Operatorzy komórek do
tego ró¿ne MAN-y. Co prawda powoli rynek bêdzie siê konsolidowaæ, ale w
tej chwili sytuacja wygl±da tak ja wygl±da.

wer