Kolejny problem małych ISP

Autor: Tomasz Śląski <tom_at_kebab.org.pl>
Data: Fri 05 Oct 2007 - 02:11:23 MET DST

Ave,
Większości małych ISP nie opłaca się być LIR-em, o położeniu kasy na premium
LIR nie wspomnę. Taka Matka Najwyższych Cen weźmie sobie bez mydła prefiks
/13, albo większy i ma w pompie. Podłącza do bólu te obkichane Nerwozdrady.
Do rzeczy - IMHO jawi się dodatkowa trudność dla małych alternatywnych ISP,
w postaci niechęci RIPE do przyznawania im adresów. Przykład z autopsji (i
nie tylko) - od jakiegoś czasu żebrałem w RIPE o kolejne skromne PI /22,
(posiadając dotychczas PI 1x /22 + 1x /23) argumentując, że status LIR jest
dla nas nieopłacalny i w sumie słabo potrzebny, a sieć kliencka nam się
rozrasta. No i dziś łaskawcy z RIPE przyznali nam... /24. Nie bardzo wiem co
mam z tym zrobić - rozpisać na połączeniówki? Rozpisać na /29 dla klientów?
Nadrukować sobie na papier toaletowy?
Wniosek był IMO dobrze cyzelowany, padły pytania i sensowne nań odpowiedzi.

Dla ścisłości - nie wypłakuję się w rękaw, tylko stwierdzam fakt. Na rok
budżetowy 2008 już planuję środki na zLIRowanie się, mając nadzieję na
pożegnanie wyżej wymienionych problemów.

--
TOM TS635-RIPE
Załoga górki rozrządowej szerokie ma perspektywy,