Re: siec kablowa PlusGSM

Autor: Maciej Bebenek <maciej_pmt_at_tpsa.waw.pl>
Data: Fri 28 Sep 2007 - 19:20:01 MET DST

Marcin Kuczera pisze:

> niekoniecznie.
> Swojego czasu brałem udział w uruchamianiu sieci "3" w uk, stacje były
> wyposażone w transmisje
> 1-2xE1, max 3xE1 jeżeli to była jakaś bardzo wypasiona stacja z 3-4
> sektorami
> ale z 2ma nośnymi na sektor.
> Dzisiaj nadal stosuje się E1ki !! (IMA), i nadal jest to podobna liczba.
> Najwyżej zapną 16xE1 do stacji (32Mbit) - nawet najbardziej obciążona
> stacja powinna się na tym wyrobić bo wąskim gardłem nie będzie transmisja
> tylko zawsze radio.

Tyle, że "swojego czasu" 3G pozwalało na transmisję max. 384 kb/s. Teraz
mówimy o 1,8, 3,6 czy 7,2 Mb/s na abonenta. Łatwo przeliczyć, że
prędkość downlinku zwiększyła się 20 razy.
Nie zdziwię się, jeśli lada dzień dla stacji trzysektorowej standardem
zacznie być światło 155 Mb/s. I to i tak na chwilę :)

M.