Re: [Odrobin? NTG] Dobry serwer news?

Autor: Andrzej P. Wozniak <uszer_at_poczta.onet.pl.invalid>
Data: Sun 05 Aug 2007 - 23:16:37 MET DST

Osoba podpisana jako RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl> w artykule
<news:164032501.20070805160929@pik-net.pl> pisze:

> Teraz mogę napisać wprost - chodziło o frazę "live s", która się nie
> spodobała filtrom. Nie potrafię zrozumieć, kto i po co taką frazę do
> filtrów wstawił.

W spamerskich tekstach trafia się "live sex" czy "live support", więc jakiś
geniusz od heurystyk sobie uprościł sprawę. Inni geniusze od filtrów nie
wiedzą o istnieniu list dyskusyjnych, jeszcze inni uważają, że Polak nie
może dostawać maili po angielsku, a ci najgenialniejsi kasują wszystko bez
wiedzy i zgody użytkownika. Ale to już NTG.

> Nie jest to chyba widoczne dla czytelników tych grup? Moderatorzy
> muszą poprawiać?

Nie ma tak dobrze.
* Nagłówki popsute w podobny sposób (przerzucone do treści z powodu
wystąpienia pustej linii) trafiają się często w spamie, więc maile do
moderatora mogą w ogóle nie dotrzeć.
* Niektóre narzędzia moderatora mają własne błędy, więc nie ma co liczyć na
to, że poprawią błędy cudze i że zrobią to tak, jak trzeba.
* Poprawa może być istotnie utrudniona. Przykładowo w wiadomości wysyłanej z
OE referencje to trzecia linia nagłówka (sprawdź przez Google "Line 3 too
long"), po "From:" i "Newsgroups:" więc do treści trafić może praktycznie
cały nagłówek, w tym temat i deklaracja MIME wiadomości. Zgodnie z zasadami
moderowania narzędzie moderatora może automatycznie odrzucać wiadomości
niepoprawne technicznie, a nie zawsze jest czas, żeby wiadomościom tak
odrzuconym bliżej się przyglądać.

--
Andrzej P. Woźniak  uszer@pochta.onet.pl  (zamień miejscami z<->h w adresie)