Re: Telwizja internetowa

Autor: Krzysztof Halasa <khc_at_pm.waw.pl>
Data: Fri 27 Jul 2007 - 01:15:11 MET DST

"brzy" <brzy@wp.pl> writes:

> Mam w planie zalożenie portalu z telewizja internetową live promującą jedno
> z miasta Polski.
> Problem w tym że nie jestem specjalistą w technologii przesyłu danych i nie
> wiem jakie łacze bedzie potrzebne aby 1000 osób mogło oglądać telewizję
> jakości 350 kbps jednocześnie.
> Pytalem rózne firmy zajmujące sie kolokacją i odpowiedz była zawsze taka
> sama
> 1000 * 350 kbps == 35 000 zł miesiecznie za lacze
> czy jest jakas mozliwośc zeby odniżyc te koszty.

Peeringi z poszczegolnymi sieciami, ew. jakis inny specjalny sposob
dostepu do nich. Mozna probowac nadawac z zagranicy, moze bedzie
nieco taniej. Wielkich mozliwosci nie widze.

Multicast bylby fajny, ale obawiam sie, ze nierealny technicznie.
No i operatorzy poszczegolnych sieci musieliby miec motywacje
- przy wiekszej skali byc moze realne, ale przy takiej - bardzo
watpie.

--
Krzysztof Halasa