Re: whois.dns.pl

Autor: Jacek Zapala <jacek_at_it.pl>
Data: Wed 18 Jul 2007 - 15:00:33 MET DST

On Wed, 2007-07-18 at 04:19 -0700, Bartłomiej Syryjczyk wrote:
> Informuje, iz w ubieglym tygodniu zaobserwowalismy probe skopiowania
> naszej bazy whois, podobne zachowania cyklicznie obserwujemy rowniez
> poprzez kanal partnerski. W zwiazku z tym obecnie baza whois jest
> dostepna wylacznie poprzez EPP, nie ma dostepu poprzez protokol
> whoisowy. Dodatkowo od dzis nalozone beda limity na liczbe odpytan i
> wynosza one 500/dobe dla kazdego Partnera. Z naszych obserwacji
> wynika, ze taka liczba odpytan jest wystarczajaca na potrzeby Panstwa
> klientow. Baza whois dostepna jest rowniez na stronie www.dns.pl a
> [...]

A może udostępnić whois konkretnym adresom, za które wiadomo kto
odpowiada?
Ja korzystałem z tej usługi w skrypcie sprawdzającym, które domeny mogę
bezpiecznie usunąć z moich serwerów (sprawdzałem, czy domena przypadkiem
nie ma 'undergoing proceeding').
Również w podobnym celu ręcznie.
Z pewnością natomiast nie będę korzystał z whoisa via strona www, bo
jest to skrajnie niewygodne.

        Jacek