Re: home.pl ...

Autor: Bartosz 'xbart' Nowakowski <bart_at_hashzero.net>
Data: Thu 05 Jul 2007 - 12:08:52 MET DST

Dnia Wed, 04 Jul 2007 12:53:37 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

> A tak swoja droga, ja osobiscie wysylam moze 20 listow dziennie,
> i mysle ze to jest powyzej przecietnej wartosci. Sporo musisz miec
> klientow, albo ciekawy ich profil. Moze kup sobie jakiegos celerona
> z tego wieku i problemy sie skoncza? Przy takiej ilosci klientow...
> wiesz - na Allegro takie maszynki pewnie sa po 100 zl lub mniej.

Myślę, że wer miał co innego na myśli. Ja już kilka razy osobiście
spotkałem się z taką sytuacją, że rozmawia ze sobą dwóch
sprzedawców, pracowników or sth z dwóch różnych firm i jeden mówi do
drugiego "Dobra to wysyłam ci to" i ten drugi po chwili mówi "Nic nie
dostałem?!" no i się zaczynają pretensję i inne takie, że od tego
dostaję od razu a od tego nie. Oczywiście nie zawsze greylisting jest
temu winny, bo po drodze są tysiące różnych możliwości, ale nie
wiedzieć czemu ludzi sobie bardzo dobrze zapamiętują (oj żeby tak
swoje hasła pamiętali) "ja kiedyś do dostałem maila po godzinie
dopiero, tak ta poczta u nas kiepsko działa". I to jest chyba największy
problem greylistingu, który dosyć wyraźnie zaobserwowałem w firmie
spedycyjnej - fakt, że większość tematu szło przez komunikator,
skajpa lub telefon, no ale jakiś papier też musi być więc mail. Firma
miała ileś stałych klientów, ale co kilka dni pojawiał się ktoś
nowy i czasami tylko na jeden kurs. Po miesiącu dostaliśmy prośbę "czy
nie możemy coś zrobić z tą pocztą, bo maila dochodzą po kilku godzinach
od wysłania" i być może było w tym trochę przesady, ale taki był po
prostu wynik greylistingu.

PS Kiedyś już pisałem, że fajnym pomysłem jest greylisting, ale poza
godzinami pracy (mam tutaj na myśli firmy). Zakładając, że firma
przyjmuje maile do 20.00, bo później to już na pewno nikogo nie ma a z
domu nikt się nie łączy. Z moich obserwacji w naszych godzinach
nocnych (stany, chiny, korea nie śpią) dostajemy całkiem spore
ilości spamu. Więc ustawiam w firmie po godzinie 20.00, że każdy mail
dostaje 450 z wróć za 10h i też całkiem niezły wynik można
osiągnąć. Natomiast w godzinach pracy to albo greylisting ale po OS z
których przychodzi mail, albo jakieś inna sposoby na walkę ze śmieciami.