Re: Metro Ethernet od TPSA

Autor: <ivan_at_wyciep.to.ustronie.pw.edu.pl>
Data: Tue 03 Jul 2007 - 13:20:39 MET DST

piotr::kapczuk <pk-usenet@delme.hoop.pl.invalid> napisał(a):
> Witam

> Było już parę razy na grupie, ale ostatnio coś chyba z rok temu.
> Właśnie mi to oferują. Ktoś z Was używa tego metro ?

aha

> Proszę o opinie jak to się sprawuje. Czy daje się wysycać za granice i
> po kraju ? Jak z awaryjnością ?

ogolenie jestem bardzo zadowolony. awarii brak (ale mamy to raptem
10m-cy)
mamy tego niewiele (raptem 10Mb) i prawde mowiac nie prowadzilem statystyk co do
zagranicy. co do polski, to da sie wyciagnac tyle ile ma byc (poki co
generalnie pobieramy, na upload testy moze robilem, ale juz nie
pamietam).
jedyny minus to styk z pionierem, czasem po prostu wszystko staje.

daja swiatlo, czyli jak bedzie trzeba zwiekszyc przepustowosc, to nie bedzie
problemu. wiazka swiatelka zakonczona jest krosownica, z niej swiatlo idzie do
routera/mediaconwertwea i wychodzi ethernet. standardowo daja do
wykorzystania 1 adres IP (/30) o dalsze trzeba zlozyc oddzielne zamowienie
(tak przynajmniej u nas bylo). jesli dostaniesz nowa klase IP, to
routing idzie przez ten poczatkowo przyznany IP (uczulam, bo ktorys
help-desk z tepsy chcial mi odebrac ta klase /30, bo przeciez dostalem
nowa)

ciekawe jak u Ciebie to bedzie wygladalo, ale u nas "proces" instalacji,
od zlozenia zamowienia do faktycznego podlaczenia trwal moze ze 4
miesiace, no ale wymagalo to fizycznego polozenia kabla.

tak BTW, to mialem na poczatku dziwne jazdy z routingiem, czasem trasa
zatrzymywala sie w polowie drogi do przyznanego IP (ale tylko z niektorych sieci).
po interwencji poprawili.

--
Ivan Aen Saevherne
GG 5046496