Re: home.pl ...

Autor: Gabriel Grzesik <ggrzesik.wytnijto_at_gmail.com>
Data: Mon 02 Jul 2007 - 01:00:29 MET DST

m> Od 10 lat jestem uzytkownikiem HomeNEt.
m> Przez ten czas jedno z moich kont pocztowych utrzymywanych w sieci
m> home.pl bylo celem ogromnej ilosci spamu, [...]

m> Skutek byl taki ze musialem zlikwidowac w koncu to konto - widmo
m> codziennego przekopywania sie przez tony spamu zanim moglem uzyskac
m> dostep do istotnych dla mnie maili - bylo na dluzsza mete przytlaczajace.

Każde konto pocztowe wystawione na widok publiczny, prędzej czy
później staje się kontenerem, do którego cały świat pakuje
swoje smieci. Firmy prowadzące biznes nie sa w stanie ot tak
zlikwidowac konta znanego tysiącom klientów, ale tak samo
nie lubią ręcznie przesiewać spamu-chłamu.

Od przynajmniej pięciu lat istnieją ogólnodostępne, skuteczne i darmowe
aplikacje dla przeciętnych użytkowników, służące do kilkustopniowego
filtrowania spamu. Jest zwykła blacklista, są filtry oparte na analizie
emaila przy pomocy wyrażeń regularnych i na koniec są znakomite filtry
statystyczne Bayesa.

Pozdrawiam

GG