Re: Skandal z oferta adsl tp ?

Autor: <bajkonur_at_interia.pl>
Data: Sun 13 May 2007 - 20:27:58 MET DST

> Patrząc na to co się dzieje i jak rosną wymagania, mówienie dziś o 4Mb/s
> "półhurt" to chyba lekkie nadużycie. Z biedą zgodziłbym się na definicję
> półhurtu od symetrycznego 10 Mb/s.

Wymagania, owszem, rosna. Ale polhurt 4 Mbit dlatego ze najwiekszy
dostarczyciel ciagle uwaza wielkosc 2 Mbit za maksymalna mozliwa przy uzyciu
zwyklego cennika dla zwyklych smiertelnikow. Jakby w ofercie TP bylo 10 Mbit
cennikowego symetryka ot po kablu, to wtedy przestalbym uwazac 4 Mbity za
cokolwiek zwiazanego jakkolwiek z hurtem - nawet w polowie. Naduzyciem byloby
powiedziec ze 4 Mbit to hurt, dlatego sobie taki termin pół wymyslilem.

> Różnic jest więcej - mydelniczka USB do Neostrady umiera przy 300pkt/s,
> DSL-le wytrzymują podobno 3 razy tyle.

Nadal nie widze roznicy, bo roznica modemu to roznica oplaty instalacyjnej, a
nie abonamentowej.
Poza tym ciekawostka: ludzie z firmy podnajmowanej przez TP miezyli mi jakis
czas temu linie jak chcialem wzisc 16 Mbit adsl (oczywisice brak warunkow) i
powiedzieli ze robili testy, ze podlaczanie pod linie liveboxow daje duzo
lepsze parametry niz speedstreamow. Z tym ze TP ma polityke, ze liveboxy tylko
dla uzytkownikow koncowych :| Nie potwierdzam nie zaprzeczam, przekazuje co
slyszalem.

> Obawam się, że rozmawiam z czeladnikiem :)

Zapewne, i wcale sie tego nie wstydze. Ale nawet smieciarze sa potrzebni, bo
inaczej bys byl zasypany tonami smieciami :P

KUBA