Re: Gminny internet

Autor: Marek Burzyński <m.burzynski_at_cyberbajt.pl>
Data: Mon 02 Apr 2007 - 20:19:10 MET DST

> właśnie dzisiaj czytałem o laptopach za 100 dolarów, że już niedługo
> będą dostępne. Zaczną to rozprowadzać w afryce i krajach 3-ciego świata.
> Ciekawe czym się kierują producenci? (Intel i kilku innych wielkich)
> Przecież na takich laptopach zarobek niewielki. Jak się doliczyć tego
> ile kasy na to poszło to już pewna strata wychodzi.

Rząd Libii zamówił milion laptopów dla uczniów uczących się w szkołach
Libijskich. Projekt nosi nazwę "jeden laptop dla jednego dziecka" ( One
Laptop Per Child )
Generalną ideą jest taka że cały kraj ma zostać pokryty siecią
bezprzewodową (nie pytacie mnie o szczegóły), w której każdy będzie mógł
skorzystać z internetu za darmo.
Każdy uczeń ma otrzymać państwowego laptopa ze szkoły.
Ma to poprawić poziom zaawansowania technologicznego.
Laptopy będą wyposażone w matrycę ok 10 cali czarno białą i procesor
geode 300MHz plus system linux (ponoć też M$ macza w tym paluszki)
i kosztować właśnie około 100USD.
I będą mogły być zasilane energią wiatru lub poprzez prądnice ręczną
(laptop na korbkę ;P)