Re: Gminny internet

Autor: Tomasz Paszkowski <ss7pro_at_gmail.com>
Data: Sat 31 Mar 2007 - 17:03:45 MET DST

Dnia 30.03.2007 Alek Cesarz <acesarz@SPAMelka.pw.edu.pl> napisał/a:

> przecież przypisanie tych częstotliwości do samorządów nie przekreśla
> takiej możliwości. model rozliczeń z dostawcą może być dowolny i nie
> musi nim być kupno gratów od integratora. partnerstwo publiczno-prywatne
> może zacznie w końcu funkcjonować.

Tylko w jakis spsób gmina będzie w stanie wybrać odpowiedniego partnera do
współpracy skoro nie ma kompetencji w tym temacie. Tutaj znowu pojawia się
miejsce dla niezależenej firmy konsutlingowej, która pomoże wybrać partnera
i przy okazji słono za to skasuje.

Przy wyborze partnera bez takiego doradcy, zawsze może się pojawić zarzut
korupcji i kolesiostwa ...

Do tego dochodzi jescze fakt nadzrowania takiej współpracy w przyszłości.
Przydał by się ktoś kompetenty, kto był by w stanie taką współprace kontrolować.

Ja nie potrafie zauważyć żadnych plusów takiej współpracy ...

> gorsza jest inna rzecz: takie rozdrobnienie przydziałów powoduje, że
> bardzo mało pasma trafia do każdego z samorządów. na przykład każdy z
> nich dostanie po 2x3,5MHz. a na tylu to można sobie co najwyżej szkoły
> podłączyć, bo o świadczeniu usług powszechnych można zapomnieć. w
> związku z tym konieczne będzie "łączenie sił" sąsiednich gmin i
> powiatów, a to z mojego doświadczenia idzie baaaardzo opornie.

No właśnie, kolejny argument za tym aby samorządy/gminy się w to nie pchały bo
nie mają o tym pojęcia !

--
Asterisk + SS7, IPTV - kompletne sprawdzone rozwiązania