Re: Czy tak można zrobić z TP ?

Autor: Tomasz Śląski <tom_at_kebab.org.pl>
Data: Sat 17 Mar 2007 - 00:17:41 MET

Użyszkodnik Adam Modrzejewski napisał:

> Tez tak nie do konca, zwrocmy uwage iz te obnizki robi glownie jedna
> firma na rynku, ktora z powodu skali moze sobie na to pozwolic bo
> czerpie zyski z xx innych uslug.

Subsydiowanie jednej usługi z innych usług nie bardzo jest dozwolone, między
innymi dlatego czały czas toczy się wojenka o ustalenie rzeczywistych
kosztów w TP.

> Inni operatorzy raczej nie sa sklonni
> tak ciac cen i robia to wylacznie z powodu i w odpowiedzi na ruchy tej
> pierwszej. Dla mnie sytuacja jest o tyle niebezpieczna iz na opisywana
> firme nie ma zadnego sposobu ani prawnego ani regulacyjnego i moze w
> niedlugim czasie w ogole dawac uslugi za darmo kosztem innych. Z pkt
> widzenia takiego dostawcy uslugi sa skalkulowane na zysk, a z pkt
> widzenia klienta koncowego ma np. net za darmo. Inna dziwna sprawa
> naszego rynku to to ze na ogol promocje postrzegane sa jako standardowa
> oferta. Wydaje mi sie to bardzo niezdrowa sytuacja.

Sądzę, że po wielkiej burzy, jaka ostatno nastąpiła po wejściu BSA, ceny
raczej się ustabilizują. ADSL w TP raczej już raczej tanieć nie będzie, bo
proporcjonalnie też musiałaby potanieć oferta dla korzystających z BSA, a
graty kolejne stawiac trzeba, zgodnie ze zgłaszanym zapotrzebowaniem
operatorów korzystających. Wątpię, żeby stawianie kolejnych DSLAM-ów,
tudzież traktów do nich, dawało zamykający się model biznesu przy kwotach
rzędu 10 zł od łba.
W każdym razie rola takich operatorków jak my, to walka o rozwiązania
pozwalające na dostarczenie maksymalnie dobrej oferty dla kolejnych
lokalnych operatorów, którzy z kolei obsłużą klientów indywidulanych,
zachowując przy tym jeszcze jakiś w miarę godziwy zysk.

--
TOM TS635-RIPE
Załoga górki rozrządowej szerokie ma perspektywy,